مراسم طشت گذاری و استقبال از ماه محرم در شهر سریش آباد
21 تیر 1402 - 16:48
شناسه : 10239
بازدید 54
5
مراسم طشت گذاری و استقبال از ماه محرم در مسجد مهدیه سریش آباد با حضور مردم متدین و عاشقان ابا عبد الله الحسین (ع) برگزار شد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان،ابراهیم مؤمنی مسئول هیئت مهدیه سریش‌آباد اظهار کرد: مراسم طشت‌گذاری یکی از مراسم‌ اصلی این هئیت بوده است که هر ساله با شور حسینی مردم عزادار برگزار می‌شود.

وی افزود: در این راستا در ۲۷ ذی‌الحجه طی مراسمی طشت‌های هیئت پرآب شده و به نیت ۷۲ تن در این طشت‌ها ۷۲ سیب گذاشته می‌شود و طشت‌ها را بسته تا شب اول محرم در مراسم عزاداری این طشت‌ها باز شده و آب طشت‌ها و سیب‌های موجود در آب به نیت نذر و نیاز و شفای بیماران بین عزاداران توزیع خواهد شد.

در ادامه سخنران مراسم حجت‌الاسلام  مرتضی شرفبیانی با عرض تسلیت و تعزیت به مناسبت فرارسیدن عزاداری  ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر به نمازگزاران و محبان اهلبیت گفت: عاشورا سرمایه عظیم فرهنگی و اعتقادی است که باید در حفظ این سرمایه عظیم کوشا باشیم.

وی در ادامه اظهار کرد: ما ضمن اینکه برای امامان معصوم عزاداری می‌کنیم باید تلاش کنیم از سیره آنان الگو بگیرم و راه امامان را سرمشق خود قرار دهیم تا در دنیا و آخرت رستگار و سعادتمند باشیم.

در ادامه مراسم مداحان اهلبیت عصمت و طهارت: کربلایی بابک مهرنی با مداحی پر شور خود به این مراسم معنویت بخشیدند و عزاداران با سینه زنی به یاد عاشورای حسینی و سو گواری به پایان رسید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.