حجاب در جهان به دوران پیش از تاریخ و عصر حجر باز می‌گردد
24 تیر 1402 - 11:08
شناسه : 10272
بازدید 97
3
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کامیاران: همایش بزرگ عفاف و حجاب به مناسبت هفته عفاف و حجاب در شهرستان کامیاران برگزار شد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان؛ همایش بزرگ عفاف و حجاب به مناسبت هفته عفاف و حجاب در شهرستان کامیاران برگزار شد.

حجت‌الاسلام دهقانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کامیاران به عنوان سخنران این همایش گفت: حجاب در جهان به دوران پیش از تاریخ و عصر حجر باز می‌گردد. از دیدگاه باستان شناسی پیدایش حجاب به دوران پیش از مذاهب باز می‌گردد، بنابراین مذهب را نمی‌توان عامل پیدایش حجاب دانست. بررسی کتب و اسناد و آثار به جای مانده از دوره های تاریخی نشان می دهد که پوشش تمام بدن در دوره‌های مختلف تاریخی چه نزد زنان و چه نزد مردان در ایران یک حقیقت بوده است و به هیچ وجه ایرانیان در برهنگی به سر نمی‌برده‌اند.

حجت‌الاسلام دهقانی گفت: حجاب از انحلال کانون مستحکم خانواده جلوگیری می‌کند و امنیت اجتماعی را فراهم می‌سازد. لذا حفظ آرامش زن، مصونیت جامعه از فساد و عمق و معنا بخشیدن به امنیت اجتماعی با توسعه حجاب میسر است.

وی افزود: حجاب برای این در قرآن آمده است که زن مورد اذیت و آزار قرار نگیرد و با حیثیت انسانی با جامعه در تعامل باشد، نه با جذابیت ظاهری، البته می‌توانید با ورق زدن حوادث روزنامه‌ها، ارتباط مستقیم بین بدحجابی و نا امنی‌ها و اتفاقات پیش آمده برای زنان را دریابید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.