مردم بیجار به استقبال ماه محرم رفتند
28 تیر 1402 - 10:19
شناسه : 10337
بازدید 99
7
عزاداران و عاشقان حسيني (ع) در شهرستان بيجار با اجراي مراسم‌هاي مختلف و سياه‌پوش كردن محلات، مساجد و هيات‌ها به استقبال ماه محرم رفتند.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومي اداره‌کل تبليغات اسلامي استان کردستان؛ حجت‌الاسلام سعد الله جمادیان رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان بيجار ضمن ارائه گزارش از برنامه‌هاي عزاداري ماه محرم شهرستان بيجار اظهار داشت: هيئات مذهبي شهرستان بيجاردر بزرگداشت رثای سرور و سالار شهیدان مراسمات معنوي و باشکوهي را برگزار می کنند.

وي افزود: مردم بيجار در ايام شهادت سید الشهدا امام حسین(ع)با حضور در مساجد و حسينيه ها و تشکيل دسته سينه زني متشکل از جوانان و نوجوانان در ايام شهادت، اين ايام را گرامي می دارند.

حجت‌الاسلام جمادیان ادامه داد: مراسم ويژه سوگواری با حركت هيئت هاي مذهبي در قالب دسته جات بزرگ عزاداري از مكان هاي مختلف شهر شروع می شود و سپس مداحان اهل بيت(ع) به مرثيه ثرايي و نوحه خواني می پردازند.

حجت الاسلام جمادیان تاکید کرد:همچنین سخنرانان در جمع عزاداران حسینی به سخنراني پيرامون شخصيت والاي سید الشهدا(ع) می پردازند و حضار را به فيض می رسانند.

گفتني است؛ برگزاري مراسمات گسترده سوگواری، اعزام مبلغ و مبلغه به اماکن مذهبي و روستاهاي فاقد روحاني، تجمع و عزاداري هيئات مذهبي در ایام محرم برپايي ايستگاه هاي صلواتي در سطح شهرستان، اطعام عزاداران در شهر و روستاها برگزاري گفتمان هاي ديني و کارگاه هاي آموزشي توسط مشاورين مذهبي و مربيان در سطح مساجد و مدارس، سياه پوش کردن فضاي شهري و اهداي پوستر و پرچم به مساجد و هيئات مذهبی از ديگر فعاليت هاي اداره تبليغات اسلامي در بزرگداشت دهه محرم است

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.