همایش بزرگ پرچمداران بصیرت در سنندج برگزار شد
26 تیر 1402 - 11:43
شناسه : 10341
بازدید 93
6
به همت اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان، همایش بزرگ پرچمداران بصیرت در حسینیه سنندج برگزار شد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی؛ حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در همایش بزرگ پرچمداران بصیرت استان که در حسینیه سنندج برگزار شد، اظهار کرد: همه ما نوکر اهل بیت هستیم و حضور در برنامه‌های هیئتی و مجالس برای امام حسین(ع) به خاطر اخلاص است و شهرت و رقابت در این زمینه جایگاهی ندارد.

 

وی افزود: 1400 سال از قیام امام حسین گذشته و نام او همچنان زنده است و امروز این ما هستیم که محتاج امام حسین(ع) هستیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه خیلی‌ها در راه مکتب امام حسین(ع) عمر خود را گذاشتند و موی خود را سفید کردند، یادآور شد: کسی نباید به ذاکر، هیئتی و نوکر امام حسین اهانت کند.

 

حجت‌الاسلام پورذهبی بیان کرد: جلسات هیئتی در ایام محرم باید نظم داشته باشد و در زمان مشخصی برگزار شود تا زمینه مشارکت مردم فراهم شود.

 

وی با تاکید بر عدم طولانی شدن جلسات هیئتی و برنامه‌های عزاداری گفت: ذاکرین و مداحان باید با مطالعه به مدیحه‌سرایی بپردازند و اشعار باید با محتوا باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اضافه کرد: مقتل‌ها باید توسط مداحان مطالعه شود و تاریخ نادرست و حرف باطل در ذکرها بیان نشود.

 

ویژگی بارز عزاداری حرکت‌آفرین بودن آن است

 

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان نیز در این همایش اظهار کرد: مقام معظم رهبری امسال در جمع مبلغان صحبت کرد و بر همه ما لازم است حداقل یکبار بیانات ایشان را مطالعه و مرور کنیم.

 

وی با اشاره به ویژگی‌های عزاداری اباعبدالله الحسین افزود: یکی از این ویژگی‌ها حرکت آفرین بودن عزاداری است.

 

زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد: دشمن از ابتدای نهضت امام نقش و تاثیر عزاداری‌ها را درک کرده بود و در زمان پهلوی اول مجالس اباعبدالله‌الحسین را ممنوع کردند و امروز نیز دشمن به تاثیر این مجالس اباعبدالله الحسین پی برده و با شیطنت خاص سعی در منحرف کردن این مجالس دارد و می‌خواهد بین طرفداران امام حسین تفرقه بیندازد و یا مجالس را از محتوای اصلی تهی کند.

 

استاندار کردستان گفت: این مجالس باید ما را به سمت پرچم ولایت الهی سوق دهد و هر حرکتی به نام اباعبدالله الحسین که با یک اصل و رشد اساسی در تعارض باشد و مجلس اباعبدالله الحسین را از زیر پرچم ولایت الهی بیرون ببرد بیانگر شیطنت دشمن است و نباید اجازه دهیم شیطنت‌های اعمال شده دشمن بین ما که افتخار نوکری در دستگاه اباعبدالله الحسین است، تفرقه بندازد.

 

وی اعلام کرد: مجالس از ابتدا تا امروز مجالس تبیین بوده است و اولین جهادگر تبیینی حضرت زینب(س) بود که در مجلس یزید، دست به روشنگری زد و مردم را با حقیقت آشنا کرد و این فرصت فرصتی مناسب برای جهاد تبیینی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند.

 

استاندار کردستان تصریح کرد: انقلاب ما پرچمدار جبهه حق در جهان است و آرزوی دینمداران، موحدان، انبیا و اولیای ما این است که نظامی مبتنی بر موازین شرع برقرار شود.

 

زارعی کوشا خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم دشمن ما را با ترفندهای رسانه ای از مسیر اباعبدالله الحسین دور کند و از خدا بخواهیم توفیق خدمت خالصانه به همه ما بدهدکه در مسیر درست حرکت کنیم.

 

لزوم توجه به محتواها و خط فکری هیئات مذهبی

 

حجت‌الاسلام برومند رازیانی مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در همایش بزرگ پرچمداران بصیرت استان که در حسینیه سنندج برگزار شد، اظهار کرد: باید شکرگذار باشیم که خادم اباعبدالله الحسین هستیم و می‌توانیم در این راه خادم اهلبیت باشیم.

 

وی افزود: خیلی‌ها عمر خود را برای نوکری اهل بیت صرف کردند اما شان و جایگاه ما در آستان اهل بیت شان خادمی است و اگر این ویژگی یادمان بماند و بدانیم که پائین‌ترین جایگاه را در این دستگاه داریم خیلی از مباحث و مشکلات رفع می‌شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: باید شان و جایگاه خود را در دستگاه اهل بیت تعریف کنیم و خود را خدمتگزار بدانیم و به تکلیف خود عمل کنیم.

 

حجت‌الاسلام رازیانی اعلام کرد: هیئات مذهبی، پیرغلامان و خادمان دستگاه امام حسین(ع) باید مراقب باشند چراکه دشمن بدنبال ناامید کردن ما و نابودی امید بین مردم است.

 

وی خواستار توجه به محتواها و خط فکری هیئات مذهبی شد و تصریح کرد: نباید ندانسته وارد پازل دشمن شویم.

 

وی بیان کرد: نشر خوبی‌ها در این دورانی که دشمن می‌خواهد تاریک نشان دهد لازم است و باید روزنه امید ایجاد کنیم و امید، ایستادن، ایثار و مقاومت را در دل مردم زنده نگه داریم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان خطاب به مداحان و ذاکران اهل بیت خاطرنشان کرد: مداحان باید توجه کنند فقط صرفا برای گرم کردن جلسه مداحی نکنند بلکه باید شوری باشد که فهم و شعور ایجاد کند و یک دغدغه را به مخاطبان و مهمان هیئات منتقل کند.

 

حجت‌الاسلام رازیانی بیان کرد: امام حسین در برابر ظلم ایستاد و هیئات امام حسین باید با ظرافت و دقت مثال‌زدنی، در برابر منکر مطلب و‌ موضع داشته باشند و سکوت نکند.

 

وی تصریح کرد: تشکیلات امام حسین که برای امر به معروف قیام کرد باد در برابر منکر مطلب داشته باشد چراکه دشمن به دنبال ایجاد اختلاف و تنش است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان عنوان کرد: امسال شعار ماه محرم با عنوان «در زیر خیمه‌ امام حسین(ع) همه یک خانواده‌ایم» مطرح شده است و یکی اهالی یک خانواده اگر خطایی هم داشته باشند اهالی سعی در دستگیری او دارند تا او را به ساحل امن و آرامش برسانند.

 

حجت‌الاسلام رازیانی اضافه کرد: باید در هیئات و جلسات شان اهل بیت علیهم‌السلام رعایت شود.

 

 

145 هیئت مذهبی استان کردستان حمایت شدند

 

حجت‌الاسلام محمد کاروند مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در همایش بزرگ پرچمداران بصیرت استان که در حسینیه سنندج برگزار شد، اظهار کرد: علامه طباطبایی می‌گوید گریه برای سیدالشهدا «فهم» را زیاد می‌کند.

 

وی با بیان اینکه خیر یک باب دارد و آن هم باب الحوائج است، افزود: امام صادق(ع) می‌فرمایند؛ سیدالشهداء نه با واسطه دیگران و یا ملائکه، بلکه خودشان دست برمی‌دارند و گریه کنان سه دسته را دعا می‌کنند.

 

کاروند تصریح کرد: روضه خوانان و مداحان مجلس سیدالشهداء، گریه‌کنندگان مجلس و برپا کنندگان مجلس سیدالشهدا کسانی هستند که توسط سیدالشهداء دعا می‌شوند.

 

وی اضافه کرد: اوقاف بدون هیچ منتی در مجالس اهل بیت خود را شریک می‌کند و 145هیئت استان را حمایت کرده است که از محل موقوفات و مردمی هزینه شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.