برگزاری مراسم شب اول محرم در مریوان
28 تیر 1402 - 11:03
شناسه : 10419
بازدید 41
2
مراسم شب اول محرم الحرام ، حسینیه سیدالشهداء(ع) شهرستان مریوان با حضور عاشقان اباعبدالله الحسین (ع)  برگزار شد.
پ
پ

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان، این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام ورهرام رئیس اداره تبلیغات اسلامی مریوان و مداحی میثم بهرامی برگزار شد.

حجت الاسلام ورهرام در قسمتی از سخنان خود در این مراسم گفت: یکی از مهمترین حوادث ماه محرم شهادت امام حسین (ع)، اهل بیت ایشان و یاران با وفایشان است. نماز و روزه از اهداف امام حسین (ع) بود که در گرمای صحرای کربلا برای قطره‌ای از آب فرات پی در پی تلاش کردند تا در نهایت به نبردی برای زنده نگهداشتن اسلام بپردازند. در روز اول محرم توصیه می‌شود، فردی که شب اول ماه را به احیا و نماز پرداخته است، روز اول ماه را روزه بگیرد.

وی همچنین بر دعای روز اول محرم تاکید کرد و گفت: سید ابن طاووس در اقبال از امام رضا (ع) از پدرانشان نقل کردند که سیره رسول خدا این بود که چون روز اول محرم می‌رسید دو رکعت نماز می‌خواندند، بعد از نماز دستشان را بالا گرفته و دعای مخصوص این روز را سه بار تکرار می کردند.

حجت الاسلام ورهرام در مورد اعمال شب اول محرم گفت: بهتر است در شب اول، بعضی از نمازهایی را که در این شب سفارش شده است به مقدار حال و توانایی خوانده شود و خواندن دو رکعت نماز شامل حمد و یازده بار قل هو الله احد در شب اول محرم دارای فضیلت و ثواب بسیار است.

وی در پایان ضمن تقدیر از حضور عزاداران حسینی در این مراسم گفت: مراسم عزاداری‌های شب‌های محرم از امشب تا دهم محرم از ساعت ۲۱:۳۰ هر شب با سخنرانی و مداحی برپا خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.