برگزاری کارگاه آموزشی دو روزه «دوره تربیت مبلغ تقریبی» ویژه روحانیون شهرستان مریوان در محل سالن همایش اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مریوان،
02 مرداد 1402 - 15:12
شناسه : 10478
بازدید 37
3
حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مریوان و حجت الاسلام والمسلمین توحیدی،از اساتید حوزه ودانشگاه در کارگاه آموزشی ویژه روحانیون شهرستان مریوان
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان، در این کارگاه حجت الاسلام والمسلمین توحیدی،از اساتید حوزه ودانشگاه به بیان فنون وروشهای تبلیغی تقریبی به توانمند سازی روحانیون شهرستان مریوان پرداخت .

حجت الاسلام توحیدی در این جلسه، به پیشینه تقریب و تألیف قلوب از منظر قرآن کریم پرداخت و گفت:باید به این باور برسیم که ما بنده خدا و تحت تربیت او هستیم، اگر به این باور رسیدیم،  قلبهای ما با هم یکی شده و متحد می شویم.تفرقه بین ما نشان از توحید ضعیف بین ما و تعدد ادیان و فرقه ها نشانه این است که توحید ما ناقص است.

همچنین حجت الاسلام ورهرام رئیس اداره تبلیغات اسلامی مریوان در بخش دیگری از این کارگاه به ایراد سخن پرداخت  وگفت: امام حسین (ع)  نقطه وحدت همه ماست وایام سوگواری محرم واربعین فرصت مغتنمی جهت  بیان فضایل امام حسین(ع) وواقعه عاشورا توسط مبلغین تقریبی اهل سنت است.

وی در ادامه سخنان خود به رویکرد عقلانی به مقوله وحدت اسلامی پرداخت و گفت: زمانی که ما واژه «عقلانیت» را به کار می بریم  درواقع واردحوزه اجتماعی میشویم، حرکت اجتماعی که باید با عقلانیت همراه باشد.

در ادامه گفت: خدا یکی است و یک دین بیشتر ندارد؛ دینی که خدا به تمام پیامبران فرستاده است، جز اسلام چیز دیگری نیست.حال آنکه خود مسلمانان هم از دین اسلام انواع و اقسام فرقه ها ساختند؛ به طوری که همه از دین خود احساس رضایت دارند و با دیگر فرقه ها و ادیان مخالفند، تعصبات حزبی به وجود آورده اند و گمان می کنند، فقط خود بر فرقه درستی عمل می کنند.یکی از این دلایل فرقه فرقه شدنها هم همین است که متأسفانه دستهای استعمار هم آن را تبلیغ می کند.

حجت الاسلام ورهرام با تأکید بر اینکه باید وحدت ایجاد و جلو تفرقه گرفته شود، تصریح کرد: ولی برعکس ما هر روز تفرقه ها را پررنگ تر می کنیم و دیگران هم متقابلا فرقه های خود را پررنگ تر می کنند و روز به روز فاصله بین ما بیشتر می شود و بیشتر به استعمار کمک می کنیم و آن را بیش از پیش مسلط بر خود می کنیم.

وی با انتقاد از برخی اقدامات انجام شده به دست فرقه های مختلف ضد فرق دیگر، از جمله سب و لعنها و تکفیر دیگران، گفت: همین کارها باعث پیدایش گروههایی چون داعش می شود که خون فرقه های دیگر جز خود را مباح می شمارند.

گفتنی است در این کارگاه‌ آموزشی موضوعاتی مانند «جریان‌شناسی» جهان اسلام، تقریب از نگاه قرآن و سنت پیامبر اکرم (ص)، تقریب از نگاه اهل بیت (س)، سیره اهل بیت (س)در تقریب و مذاهب، شیوه تعامل اهل بیت با مذاهب اسلامی، سیره امامین انقلاب در تقریب و نظرات آنها را مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

 

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.