آیین غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهداء در مریوان
02 مرداد 1402 - 14:08
شناسه : 10486
بازدید 32
0
 به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مریوان آیین غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهداء به مناسبت هفته امر به معروف ونهی از منکر با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی  وسایر مسئولین برگزار گردید.
پ
پ

 

به گزارش  خبری روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی  استان کردستان،  حضور حجت الاسلا م ورهرام رئیس اداره تبلیغات اسلامی مریوان وامام جمعه ماموستا شیرزادی ،فرماندار آقای احمدی  وسایر مسئولین در آیین غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهداء به مناسبت هفته امر به معروف ونهی از منکر در شهرستان مریوان برگزار گردید.

حجت الاسلام ورهرام  در این مراسم  به مناسبت هفته امر به معروف ونهی از منکربه ارائه سخن پرداخت وگفت: ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا ، انقلاب اسلامی را حاصل جانفشانی‌های شهدای عزیز به‌خصوص شهدای انقلاب خواند که در آن برهه از جان خود برای اعتلا و آزادی وطن گذشتند و با خون خود پای پیمان خود با خدا و ملت ایران را امضا کردند تا  امروز ما با حفظ این استقلال در مسیر آرمان‌های امام و انقلاب شکوهمند اسلامی حرکت کنیم.

در این مراسم باشکوه مسئولین و حاضرین با غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا، ضمن قرائت فاتحه و تجدید پیمان با آرمان های والای انقلاب، به مقام شامخ شهدای انقلاب و دفاع مقدس ادای احترام کردند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: امر به معروف و نهی از منکر با رعایت شرایط آن یک تکلیف شرعی عمومی برای حفظ احکام اسلام و سلامت جامعه است، و صرف توهم این که موجب بدبینی فاعل منکر یا بعضی از مردم نسبت به اسلام می‌گردد باعث نمی‌شودکه این وظیفه‌ی بسیار مهم ترک شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مریوان گفت، امر به معروف و نهی از منکر زنانی که حجاب کامل ندارند متوقف بر نگاه با ریبه به آنها نیست، از این رو واجب است. بلی بر هر مکلفی واجب است که از حرام اجتناب کند به خصوص زمانی که مبادرت به انجام فریضه‌ی نهی از منکر می‌کند.

وی در پایان سخنان خود گفت، امر به معروف و نهی از منکر، امر ونهی قلبی یا امر و نهی با قلب است. مقصود از امر و نهی قلبی، اظهار رضایت یا کراهت قلبی است یعنی مکلف باید رضایت قلبی خود را نسبت به معروف و تنفر و انزجار درونی خود را نسبت به منکر آشکار سازد و از این راه فردی که معروفی را ترک می‌کند و یا منکری را به جا می‌آورد را به انجام معروف و ترک منکر وارد سازد.
ب) امر و نهی قلبی(اظهار رضایت و تنفر) درجاتی دارد که تا با پایین‌ترین درجه و سبک‌ترین راه می‌توان امر و نهی کرد و به مقصود دست یافت نباید متوسل به درجه‌ی بالاتر شد. این درجات بر حسب شدت و ضعف و بر حسب انواعی که دارند بسیارند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.