همایش « احلی من العسل» در سریش آباد برگزار شد
03 مرداد 1402 - 12:55
شناسه : 10708
بازدید 62
3
همزمان با روز ششم محرم مراسم سوگواره دانش‌آموزی احلی من العسل در سراسر کشور با حضور دانش‌آموزان عزادار و عاشقان اهل بیت در حسینیه صاحب الزمان (عج) برگزار شد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان، همایش سوگواره « احلی من‌العسل» دوم تیر ماه سال جاری با حضور جوانان در حسینیه صاحب الزمان (عج) سریش آباد برگزار شد.

همزمان با ششمین روز از ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان، جوانان و نوجوانان سریش آبادی با اجتماع در حسینیه صاحب الزمان (عج) به یاد مظلومیت اهل بیت عصمت و طهارت و حضرت قاسم فرزند امام حسن مجتبی (ع) به عزاداری پرداختند.

حجت الاسلام عبادی سخنران این مراسم به شهادت حضرت قاسم (ع) اشاره کرد و گفت: همانطوری که حضرت قاسم (ع) در لشکر ۷۲ نفری امام حسین (ع) توانا بود، نسل جوانان و نوجوانان امروز نیز برای اسلام و اعتقادات مسلمانان لشکر بسیار عظیم و تاثیرگذاری هستند.

وی خاطر نشان کرد: نوجوانان نسل آینده ساز فردا و هر یک از آنها افرادی موفق و توانمند هستند و ذخیره‌ایی برای ایرانی آبادتر و شکوهمندتر محسوب می شوند.

حضرت قاسم ابن‌الحسن (ع) در شب عاشورا در گفت‌وگو با عموی بزرگوارشان به بیان برداشت خود در خصوص شهادت می‌پردازد و جمله ارزشمند «أحلَی مِنَ العَسَل» به معنی «مرگ برای من شیرین‌تر از عسل است» را بیان میکند.

این سوگواره با حضور پرشور جوانان و نوجوانان و با هدف معرفی نقش الگویی شهدای نوجوان دشت کربلا به ویژه حضرت قاسم بن الحسن(ع) برگزار شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.