مریوان آماده میزبانی از زوار اربعین حسینی
05 مرداد 1402 - 13:29
شناسه : 10735
بازدید 38
3
مریوان برای دومین سال میزبان این رویداد بزرگ و مهم معنوی است.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان، صبح امروز با حضور معاونین استاندار کردستان، فرماندار مریوان ، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام ورهرام رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مریوان، جمعی از مدیران کل استانی، اعضای شورای تامین استان و شهرستان، مدیران ادارات و روسای بخش‌های خصوصی نشست ساماندهی و هماهنگی میزبانی مرز باشماق برای ورود و خروج زائرین اربعین حسینی به ریاست رمضانی معاونت سیاسی-امنیتی استانداری کردستان در سالن جلسات فرمانداری مریوان برگزار شد.

دکتر احمدی فرماندار مریوان در این نشست با بیان اینکه خوشحالیم که مریوان برای دومین سال میزبان این رویداد بزرگ و مهم معنوی است، گفت: ۶ کارگروه زیربنایی، مشارکت‌های مردمی، فرهنگی، بهداشتی، گذرنامه و امینتی که پس از بازدیدهای مکرر نیازسنجی‌های لازم صورت گرفته است و خوشبختانه تمهیدات موردنیاز به شکلی مناسبی توسط دستگاه‌های اجرایی مختلف صورت گرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در نشست ستاد اربعین استان با محوریت کمیته زیرساخت که در فرمانداری مریوان برگزار شد، اظهار کرد: اربعین پارسال با همت و تلاش شبانه روزی، عیار و تراز مناسبی در کشور داشتیم که با وجود کاستی‌ها نمره بسیار مناسبی در اولین تجربه کسب شد.

مهدی رمضانی افزود: در حالی که برآوردهای اولیه حکایت از حضور ۱۰ هزار زائر داشت، ۷۶ هزار زائر از این مرز تردد کردند که ۷.۶ برابر بیشتر از برآورد اولیه بود.

وی توجه به وجه معنوی و اهمیت موضوع اربعین را مورد تاکید قرار دارد و گفت: اینکه مرز باشماق به عنوان باب‌الحسین (ع) معرفی شده، با قصد و نیت خدمت به دستگاه حسینی و توجه به اثرات فراملی و جهانی آن به این مساله نگاه شده و باید از نگرش به عنوان کار روزمره اداری پرهیز شود.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.