امام حسین (ع) به منظور احیای دین قیام کرد
05 مرداد 1402 - 13:28
شناسه : 10763
بازدید 37
2
رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج:  رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج گفت: امام حسین(ع) به منظور احیای دین قیام کردند و به همین منظور باید احیای دین و ترویج معارف دینی به عنوان یکی از اهداف عزاداری مورد توجه قرار گیرد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان؛ حجت‌الاسلام هادی محمد خواه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج در گفتگو با روابط عمومی این اداره اظهار داشت: نهضت عاشورا نه تنها در زمان خود باعث بیداری مسلمانان شد بلکه در تمام سده‌های تاریخ اسلام و تا روزگار ما همواره موجب بیداری و مبارزه با ستمگران و دفاع از ارزش‌های دینی و اخلاقی تا پای جان فراخوانده است.

وی افزود: محبان اهل بیت(ع) با عزاداری بر مصیبت‌های امام حسین(ع) پیوند عاطفی قوی بین خود و امامان معصوم (علیهم السلام) ایجاد می‌کنند که این ارتباط عاطفی باعث می‌شود فرد پس از عزاداری سعی کند ویژگی های محبوب را در خود تقویت کند.

حجت‌الاسلام محمد خواه با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) پیرامون عزاداری حسینی عنوان کرد: عزاداری امام حسین(ع) يك ملت را برای مقاصد اسلامی بسيج مي‌كند و مجلس عزا فقط برای ثواب بردن از گریه و غم و اندوه نیست، بلكه هدف مهم آن، قضيّه سياسي است كه ائمه ما در صدر اسلام نقشه اش را كشيده‌اند كه تا آخر باشد.

وی افزود: عزاداری و گریه بر مصیبت های امام حسین(ع) تنها هدف برگزاری مراسمات ماه محرم الحرام نمی‌باشد بلکه این عزاداری‌ها اهداف بزرگی دارد که می توان به تقویت روح استکبار ستیزی، بصیرت افزایی، حفظ مکتب و شریعت امامان، تزکیه نفس و وحدت میان امت مسلمان اشاره کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج اظهار کرد: ایجاد وحدت و تقویت ارتباط میان مسلمانان یکی دیگر از اهداف بلند عزاداری های محرم است. جامعه مسلمان برای رسیدن به خواسته های خود نیازمند هماهنگی و ارتباط های قوی و پیوند عاطفی میان تک تک افراد است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.