مناسبت های مذهبی بهترین فرصت برای تقویت وحدت است
05 مرداد 1402 - 13:27
شناسه : 10766
بازدید 37
2
رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج :  رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج گفت: مناسبت‌های مذهبی بهترین فرصت برای تقویت وحدت و شرح مسیر پیش روی جامعه اسلامی است.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزاش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان؛ حجت‌‌الاسلام هادی‌محمدخواه در دیدار با مبلغ و مسئول هیئات مذهبی ضمن اشاره به دسته‌جات عزاداری در روز تاسوعا و عاشورا اظهار داشت: هر مراسم عزاداری باید پایگاهی باشد برای روشنگری احکام شرعی و تعلیم معارف دینی چراکه هدف فقط ذکر مصیبت‌های امام حسین(ع) و خاندان ایشان نمی باشد بلکه عمل به توصیه های امامان(ع) باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به ابعاد فرهنگی نهضت امام حسین(ع) عنوان کرد: مهم‌ترین عرصه‌ای که نهضت امام حسین(ع) در آن تاثیر عمیق و ماندگاری گذاشته، ابعاد فرهنگی است و به این معنا که این نهضت برخی از مفاهیم و ارزش‌های فرهنگی فراموش شده یا تحریف شده در روزگار خود را اصلاح و بازسازی کرد.

حجت‌الاسلام محمد خواه افزود: ماه محرم به عنوان یکی از مهم‌ترین فرصت های تبلیغ دین به شمار می‌رود و عزاداری‌های محرم از جامعه ای پراکنده قدرتی بزرگ می‌سازد و امت مسلمان را در برابر نفوذ دشمن متحد می‌کند. وی اظهار کرد: امام خمینی(ره) گریه کردن در عزای امام حسین(ع) را زنده نگه داشتن نهضت و گریه بر مظلوم را فریاد مقابل ظالم می‌دانند.

در ادامه مسئولین هیئات مذهبی نیز به بیان برنامه های خود در شبهای محرم پرداخته و بر مطلوب برگزار کردن مراسم تاسوعا و عاشورا تاکید کردند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.