قیام عاشورا یک جریان سازی جاودانه است
05 مرداد 1402 - 23:02
شناسه : 10876
بازدید 50
3
رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج: رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج گفت:قیام عاشورا را نمی‌توان با واژه‌هایی چون حادثه، واقعه و رویداد تعبیر کرد بلکه قیام عاشورا یک جریان سازی جاودانه است.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی کردستان؛حجت الاسلام هادی محمد خواه،رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج شب تاسوعا در مسجد الزهرا شهرک پنج آذر ضمن بیان مطالبی در خصوص ماه محرم اظهار داشت: قیام عاشورا با گذشت قرن ها همچنان ماندگار مانده و هر روز و هر ساعت تازه‌تر از پیش می‌شود.

وی افزود: امام حسین (ع)از روز نخست از مدینه با شعار امر به معروف و نهی از منکر حرکت کرد و چون منطق آن امام این بود که چون جهان اسلام را منکرات و فساد و آلودگی فرا گرفته و حکومت وقت به صورت سرچشمة فساد در آمده است، او به حکم مسئولیت شرعی و وظیفة الهی خود باید قیام کند.

حجت الاسلام محمد خواه عنوان کرد:نهضت کربلا به عنوان یک نهضت مقدس دینی و یک حرکت الهی وانقلابی، پایدار ترین نهضت در فرهنگ سیاسی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اظهار کرد: این نهضت عظیم در جهت احیای احکام دین و اصلاح امت رسول الله(ص) و جایگزین کردن حکومتی الهی به جای نظام اموی بوده است.

وی با بیان اینکه عزاداری‌های حسینی توسط دشمنان دین و قرآن رصد می‌شود گفت: نباید اجازه بدهیم بدعت‌ها و انحراف‌ها تصویری نادرست از مسلمانان و عزاداری‌های حسینی به دنیا نشان دهد.

حجت الاسلام محمد خواه همچنین با اشاره به الگوهای رفتاری حادثه عاشورا عنوان کرد:یکی از ویژگی های حادثه عاشورا الگوسازی و الگودهی به همه انسان ها دانست وحضرت ابالفضل (ع) را الگوی شجاعت، بصیرت و ولایتمداری دانست

گفتنی است در پایان عزاداران حسینی به سینه زنی برای سرور و سالار شهیدان در شب تاسوعا پرداختند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.