بزرگترین درس مکتب عاشورا توکل است
06 مرداد 1402 - 14:11
شناسه : 10883
بازدید 67
2
مسئول هیت مذهبی امام حسن عسکری(ع): مسئول هیئت مذهبی امام حسن عسکری(ع)گفت:بزرگترین درس در مکتب عاشورا برای تمامی مسلمانان بخصوص برای زنان توکل است.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان؛ سیده روشنگ جعفری، مسئول هیئت مذهبی امام حسن عسکری(ع) در گفتگو با روابط عمومی این اداره به مناسبت ماه محرم الحرام و واقعه عاشورا ضمن عرض تسلیت سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) اظهار داشت: امید است همه بتوانیم رهرو راستین امام حسین(ع) بوده و بتوانم از قیام عاشورا درس معنوی بگیریم.

وی افزود: امام حسین(ع) بزرگترین پیام برای جهانیان را به وسیله  توکل انجام داد و شجاعت آن امام و صبر و بردباری و جهاد در مقابل ظالم از پیامدهای آن بود.

جعفری عنوان کرد: یکی از درس های واقعی در روز عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است و بزرگترین پیام در تاریخ بشریت برای مسلمانان است.

وی اظهار کرد: واقعه ی عاشورا درس بندگی و انسانیت را به ما می دهد و همانطور که آن امام در آخرین دقایق عمر مبارک خود توکل و صبر را سرلوحه کار خود قرار داد ما نیز باید به دنبال این حقیقت باشیم که از ظلم و ستم دوری کنیم.

مسئول هیئت مذهبی امام حسن عسکری(ع) گفت:یکی دیگر از پیامدهای عاشورا برای زنان حفظ حجاب اسلامی و عزت نفس علی الخصوص زن مسلمان است و نباید با زیر پا گذاشتن عفت خود در رسیدن به خواسته ها اقدام کنند.

وی با اشاره به فداکاری و نبرد حضرت زینب(س) در روز عاشورا عنوان کرد: حضرت زینب(س) در روز عاشورا رنج و عزت را قبول تا درس بندگی را به تمامی جهانیان بدهند و ایشان نمونه بارز یک زن مسلمان است.

وی افزود: امید است با تلاش بتوانیم در مکتب امام حسین(ع) درس عزت و شرافت مداری را یاد بگیریم و در جامعه فرزندانی پرورش دهیم که با عزت، رشد و از ذلت و خواری دوری کنند.

جعفری اظهار داشت: باید در روز عاشورا شاهد شور حسینی و در کنار آن حفظ شعور حسینی باشیم که یکی از مصادیق شعور حسینی روحیه مسئولیت پذیری در جامعه در مقابله با فساد و بی بند و باری و سرلوحه قرار دادن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

وی افزود: در دیدگاه اهل سنت امام حسین(ع)جایگاه رفیعی دارد و ما باید از فداکاری و استقامت آن امام بزرگ درس آزادگی را بیاموزیم.

مسئول هیئت مذهبی امام حسن عسکری(ع) با اشاره به حدیث نبوی عنوان کرد:امید است بتوانیم سفینه نجات برای جوانان باشیم و مبارزه با ظلم و ستم و بدی را به آنان انتقال بدهیم، چرا که هدف اسکتبار و تلاش دشمنان اسلام دور کردن مسلمان از قرآن و فرهنگ قرآنی در جامعه است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.