وداع باشکوه مردم کامیاران با شهید تازه تفحص‌شده/ عزاداران تاسوعای حسینی پیکر شهید جعفری را تشییع کردند
05 مرداد 1402 - 22:55
شناسه : 10937
بازدید 43
3
حجت الاسلام دهقانی: پیکر پاک «شهید محمد صالح جعفری» همزمان با روز تاسوعای حسینی در کامیاران تشییع و خاک‌سپاری شد
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان، مراسم تشییع پیکر پاک «شهید محمد صالح جعفری» که بعد از 42 سال در ارتفاعات صوفیان و آرندان استان کردستان تفحص شد، صبح امروز با حضور خیل عظیمی از اقشار مختلف مردم، خانواده‌های معظم شهدا و مسئولان استانی و شهرستانی در این شهر برگزار شد.
پیکر مطهر این شهید والامقام همزمان با روز تاسوعای حسینی در میان اندوه و ماتم بر روی دستان مردم شهیدپرور شهرستان کامیاران از چهار این شهر به سمت گلزار شهدا تشییع و سپس در گلزار شهدای کامیاران تدفین و به خاک سپرده شد.
در این مراسم که با حضور استاندار و مدیرکل اداره تبلیعات اسلامی استان کردستان و بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان، فرماندار و سایر مسئولان اجرایی و نظامی شهرستان کامیاران برگزار شد، پیکر شهید جعفری از توسط مردم قدرشناس وهیئات مذهبی تا آرامگاه ابدی خود همراهی و سپس وداع کردند.
سماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تسلیت ماه محرم و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، به وصف مقام والای شهدا و جایگاه ارزشمند شهیدان در نزد مردم پرداخت.
وی ضمن قدردانی از حضور مردم بصیر و قدرشناس شهرستان کامیاران گفت: طبق فرموده خداوند، هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.
حجت‌الاسلام احمد زارعی، امام جمعه کامیاران نیز در این مراسم ضمن تسلیت ایام و قبولی عزاداری‌های عاشقان اهل‌بیت(ع) اظهار کرد: شهید جعفری در اوج مظلومیت به شهادت رسیده و امروز همزمان با تاسوعای حسینی در دیار و جمع خانواده خود تشییع شد.
وی با بیان اینکه امیدواریم خداوند این توفیق را به ما داده که ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم، گفت: شهدا وظایف و دَین خود را به خوبی ادا کردند، بنابراین امروز ما باید با رفتار و کردار خود یاد و نام شهدا را گرامی بداریم. پیکر شهید جعفری همزمان با روز تاسوعا زینت‌بخش شهرمان شده و این را به فال نیک می‌گیریم.
امام جمعه کامیاران در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه زمینه برای عزاداری عزاداران حسینی فراهم بوده و هیچ محدودیتی نیست، افزود: امروز همه مردم شیعه و سنی عزادار و عزاداری کرده و هیئت‌ها نیز زنجیرزنی و سینه زنی می‌کنند. باید شرایط حضور هیئت‌ها در خیابان‌های سطح شهر فراهم و محدود نشوند چراکه این مراسمات زینت‌بخش است.
زارعی با یادآوری اینکه برگزاری مراسمات عزاداری مورد قبول شیعه و سنی است، تصریح کرد: بزرگان اهل سنت و امام شافعی در رثای امام حسین(ع) شعر سروده و خود را عزادار حضرت سیدالشهدا(ع) می‌دانند. بنابراین همه با هم با شور و شعور حسینی باشکوه به عزاداری بپردازیم و ارادات خود را به نمایش بگذاریم.
شهید جعفری که به شغل کشاورزی و کسب و کار مشغول بوده، توسط گروهک ضد انقلاب کومله اسیر می‌شود و به دلیل همکاری با نیروهای انقلابی، وی را در اطراف سنندج به شهادت رسانده و مدفون می‌کنند.
پیکر این شهید والامقام سال گذشته بعد از 43 سال در ارتفاعات روستای صوفیان سنندج کشف و برای احزار هویت از طریق DNA به مراکز تخصصی تهران منتقل و هویت وی احراز شد و سال گذشته به دلیل اغتشاشات شرایط مهیا نبود و اکنون پس از گذشت 44 سال به دیار خود بازگشته است

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.