امام جمعه مریوان : محبت اهل بیت جزو ایمان و اعتقادات اهل سنت است
06 مرداد 1402 - 18:18
شناسه : 11004
بازدید 58
5
ماموستا شیرزادی در سخنرانی ظهر عاشورای حسینی شهرستان مریوان امام حسین (ع) را یکی از نقاط مشترک مهم مذاهب اسلامی دانست و محبت اهل بیت را جزو لاینفک مذاهب اهل سنت برشمرد.
پ
پ

 

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات کردستان ماموستا شیرزادی امام جمعه مریوان در جمع عزاداران مراسم عاشورای حسینی که امروز جمعه 6 مرداد 1402  در بلوار دریاچه این شهرستان برگزار شد، طی سخنانی،ضمن تسلیت ماه محرم و شهادت حضرت امام حسین (ع) و یارانش بریاد آوری قیام عاشورا و رشادت اباعبدالله الحسین (ع) تاکید کرد و گفت: واقعه کربلا داغی بر دل مومنین است که هیچوقت فراموش نخواهد شد.

وی گفت: امروز روز مبارکی است هم روز جمعه و هم روز عاشوراست  و حضرت حسین (ع) همچون پدر و مادر بزرگوارش تربیت یافته خاندان نبوت بود. محبت اهل بیت جزو ایمان و اعتقادات ما اهل سنت است و محبت اهل بیت بر تمامی مسلمین واجب است.

ماموستا شیرزادی در خصوص دیدگاه و کتاب های اهل سنت در خصوص واقعه به شهادت رساندن حضرت حسین(ع) گفت: در روز عاشورا وقتی که حضرت حسین(ع) را شهید کردند و سر مبارک ایشان را به عبدالله بن زیاد که از طرف یزید مأمور به ریاست بر کوفه بود بردند او با چوب دستی به سرو صورت آن حضرت اهانت می کرد که یکی از اصحاب رسول زید ابن ارقم با اعتراض به این کار و اهانت به سر و صورت مبارک آن حضرت، از ضربه زدن به جایی که حضرت محمد(ص) بارها بر آن بوسه زده است بشدت اعتراض کرد.

 

وی با اشاره به حدیثی دیگر اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام محمد مصطفی(ص) فرموده است هر آن کس که من و حسن و حسین (ع) و همچنین پدر و مادر آنها را دوست داشته باشد پاداش و درجه او در روز قیامت همنشینی با حضرت محمد(ص) است.

 

 

امام جمعه مریوان از دیدگاه اهل سنت در خصوص روز عاشورا، گفت: اهل سنت در این روز روزه می‌گیرند و حضرت محمد(ص) در روز عاشورا روزه می‌گرفتند و در احادیثی دیگر آمده است که محمد مصطفی(ص) روز عاشورا را بزرگترین روز در بین روزهای دیگر دانسته است و ماه محرم را نیز بعد از ماه مبارک رمضان بزرگترین ماه اعلام کرده است.

ماموستا مصطفی شیرزادی امام جمعه مریوان نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: قیام امام حسین (ع) با انگیزه امر به معروف و نهی از منکر و با هدف برقراری عدل و عدالت و در نهایت برای نجات اسلام و مبارزه با طغیان بود.

 

وی افزود: آن حضرت قیام کرد برای اینکه درس آزادی و آزادگی را در تاریخ در روح ملت‌ها و امت‌ها بدمد تا دین و دینداری در پناه آزادی شاداب و سر زنده بماند.

ماموستا شیرزادی افزود: درس‌های بزرگی را می‌توانیم از مکتب امام حسین (ع) در عاشورا برای زندگی امروز خودمان برداشت کنیم که مسئولیت‌پذیری در قبال جریان حق و سکوت نکردن در برابر جریان باطل از مهم‌ترین درس‌های عاشوراست.

امام جمعه مریوان تصریح کرد: قیام امام حسین (ع) و مکتب او بر مبنای ارزش‌های انسانی است که ذاتاً وحدت‌آفرین هستند و امروز وظیفه ماست که این مؤلفه‌های وحدت‌بخش را برای تمام مذاهب و اقوام به نحو شایسته بیان کنیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.