۲۰۰ هزار پرس غذای گرم در شب تاسوعای حسینی پخت و توزیع شد
06 مرداد 1402 - 11:23
شناسه : 11110
بازدید 44
1
آئینی گفت: ۲۰۰ هزار پرس غذای گرم در شب تاسوعای حسینی بین عزاداران استان کردستان پخت و توزیع شد.
ارسال توسط :
پ
پ
به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی؛ مظفر آئینی رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان اظهار کرد: مراسم تاسوعای حسینی در شهرهای قروه، بیجار، سریش‌آباد، دلبران و کامیاران و سنندج برگزار شد.

وی با اشاره به برپایی دسته‌روی عزاداری به تعداد 700 مورد با مشارکت هیات مذهبی در شب و روز تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: آیین دسته‌روی عزاداری با حضور عموم مردم بانوان، آقایان و حتی کودکان و نوجوانان در سطح شهر و روستاهای استان برگزار می‌شود.

آئینی در خصوص نماز روز عاشورا اعلام کرد: باتوجه به اینکه نماز ظهر عاشورا مصادف با روز جمعه است عزاداران حسینی و هیئات مذهبی در مصلاهای نماز جمعه حضور می‌یابند.

رئیس شورای هیئات مذهبی کردستان اضافه کرد: اعلام انزجار هیئات مذهبی نسبت به واقعه تلخ قرآن سوزی در کشور سوئد نیز همزمان با سراسر کشور امشب در حسینیه ها برگزار می‌شود.

وی از برپایی 120 موکب پذیرایی در نقاط مختلف استان کردستان خبر داد و گفت: این مواکب در ایام دهه اول محزم در مناطق مختلف استان برپا شدند.

آئینی در پایان از طبخ و پخت 200 هزار پرس غذای گرم در تاسوعای حسینی خبر داد و اضافه کرد: این تعداد غذا بین عزاداران حسینی توزیع می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.