حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی  شهرستان مریوان در جلسه ستاد اربعین
04 شهریور 1402 - 1:09
شناسه : 11508
بازدید 40
7
در این جلسه دکتر رمضانی معاون استانداری کردستان گفت:باید در اطلاع رسانی به زائرین اربعین بهتر عمل کنیم
پ
پ

 

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان، مهدی رمضانی روز سه شنبه در جلسه ستاد اربعین استان کردستان در مریوان اظهار کرد: تاکنون هیچ زائری بروشور راهنمایی مسیر اربعین از مریوان تا باشماق را دریافت نکرده و اگر زائری در آنسوی مرز سرگردان شود، بخشی به خاطر عدم اطلاع رسانی است.

وی بر لزوم اطلاع رسانی درست به زائران تاکید کرد و افزود: باید به زائران اطلاع رسانی شود که در صورت تکمیل نبودن خودروهای مستقر، در موکب سلیمانیه اسکان یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بر لزوم کمک رسانه ها به ویژه صدا و سیما برای اطلاع رسانی به زائران تاکید کرد و گفت: تعداد بنرها نیز باید بیشتر شود، چرا که از چهارم و پنجم شهریور، تعداد زائران افزایش خواهد یافت.

رمضانی ضمن تقدیر از خدمات راهداری، خواستار روکش آسفالت تمام مسیر مریوان به باشماق برای تسهیل حرکت خودروها و زائران شد.

فرماندار مریوان هم در این نشست اظهار کرد: امکان پارک ۱۲ هزار خودرو در مریوان فراهم شده و در صورت نیاز، ظرفیت لازم برای پارک ۹ هزار خودروی دیگر نیز فراهم خواهد شد.

اسماعیل احمدی افزود: تمهیدات لازم در داخل شهر مریوان برای اسکان هفت هزار زائر اندیشیده شده و در صورت نیاز، ظرفیت ۲ برابر می شود.

وی از فراهم شدن زیرساخت برای اسکان هزار زائر در مرز باشماق خبر داد و یادآور شد: در صورت لزوم، این رقم نیز اضافه خواهد شد.

فرماندار مریوان ادامه داد: ۱۸ موکب در مریوان فعال است و چهار موکب دیگر نیز طی روزهای آینده اضافه خواهد شد؛ ضمن اینکه موکب حضرت رسول(ص) در شهر سلیمانیه نیز برای اسکان و پذیرایی زائران در نظر گرفته شده است.

احمدی با اشاره به تعیین استان های گیلان و همدان به عنوان معین کردستان در ارائه خدمات به زائران، افزود: موکب گیلان در ورزشگاه زاگرس برای پذیرایی از زائران برپا شده و استان همدان نیز ماشین آلات مربوط به شهرداری را به منطقه اعزام کرده است.

وی با بیان اینکه بیمارستان ۵۰ تختخوابی علوم پزشکی در مرز باشماق برپا شده است، اضافه کرد: بیمارستان ۳۲ تختخوابی سپاه نیز تا آخر هفته جاری در مرز مستقر خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.