کرامت اخلاقی از بارزترین الگوهای رفتاری امام حسن مجتبی(ع) است
02 شهریور 1402 - 9:00
شناسه : 11524
بازدید 60
8
رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج: رئیس اداره تبلیغات اسلام سنندج گفت: کرامت اخلاقی از بارزترین ویژگی‌ها و الگوهای رفتاری امام حسن مجتبی(ع) محسوب می‌شود و این مهم به معنی برخورد مثبت با امور منفی و نادیده گرفتن خطای دیگران و نیز به معنای بخشندگی و سخاوت است.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان؛ حجت‌الاسلام هادی محمد خواه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: علت لقب نهادن امام حسن مجتبی(ع) به عنوان کریم اهل بیت(ع) این بود که ایشان در دوران بسیار سختی که در مدینه زندگی می‌کرد به دلایل سیاسی و غیرسیاسی به این امام معصوم(ع) و پدر بزرگوارشان حضرت علی(ع) توهین می‌کردند ولی برخورد امام موجب تغییر رفتار توهین کنندگان می‌شد.

وی افزود: یکی از صفات ارزشمندی که از امام حسن(ع) می توان الگو گرفت برخورد کریمانه و همراه با حلم و بردباری با دیگران است.

وی اظهار کرد:از برجسته ترین فضایل امام مجتبی (ع) این است که او جزو اصحاب کسا و آل عبا و از اهل بیت پیامبر(ص) بودند؛ اهل بیتی که آیات فراوانی در شأن و فضیلت ایشان نازل شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج گفت: امام حسن (ع)، در میان مردم زمان خود، عابدترین، پارساترین و گرامی ترین افراد بود، چون قصد حج می کرد، پیاده می رفت و گاهی پای خود را برهنه می نمود و هیچ گاه دست به کاری نمی‌زد مگر این که خدا را یاد می نمود.

حجت‌الاسلام محمد خواه عنوان کرد: امام حسن مجتبی(ع) اسوه بخشندگی است به گونه ای که چند بار تمام اموالش را در راه خدا بخشید و ایشان به بهانه های مختلف، همه را از خوان کرم خویش بهره مند می ساختند و آن قدر بخشش می کردند تا شخص نیازمند بی نیاز می شد؛ پیام این شیوه رفتاری امام به ما این است که نسبت به نیازمندان جامعه بی تفاوت نباشیم.

وی در ادامه عنوان کرد: طبق تعالیم اسلام، بخشش باید به گونه ای باشد که فرهنگ تکدی گری را ریشه کن سازد و در صورت امکان، شخص را از جرگه نیازمندان بیرون گرداند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.