برگزاری جلسه هماهنگی برنامه جاماندگان اربعین شهرستان مریوان
14 شهریور 1402 - 10:29
شناسه : 11889
بازدید 60
1
این جلسە امروز یکشنبە ۱۲ شهریور با حضور نهادهای نظامی و انتظامی و نیز روسای عقیدتی سیاسی در محل سالن جلسات اداره تبلیغات اسلامی مریوان برگزار شد.
پ
پ

به گزارش خبری روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان، در ابتدای این جلسه پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، حجت الاسلام ورهرام رئیس اداره تبلیغات اسلامی مریوان ضمن تسلیت ایام اربعین با اشاره به حضور گرم مردم مومن شهرستان در برپایی سفره ۱۰ هزار نفری اربعین گفت: مراسم نوای وحدت یک برنامه فرهنگی و اجتماعی بود  و برپایی این سفره ۱۰ هزار نفری اهل سنت در پارک شانو شهرستان مریوان  دشمنان اسلام را مایوس کرد و نظم و امنینت این مراسم حاصل تلاش و زحمات خالصانه مجموعه نظامی و انتظامی در نظم و امنیت این مراسم بود و که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی در این مراسم با بیان اینکه آمادگی برای برگزاری راهپیمایی جاماندگان پیاده روی اربعین حسینی جای تقدیر دارد، اظهار کرد: باید تلاش کنیم پیام‌های روز اربعین را به مردم منتقل کنیم.

نقدی با تاکید بر اینکه دفاع از قرآن، ولایت و حجاب و عفاف اصلی‌ترین پیام راهپیمایی اربعین است که باید به درستی تبیین شود، گفت: عبارت جاماندگان مصداق دارد و به هر دلیلی برخی از راهپیمایی اصلی جا مانده ‎اند و این نام بهتر است بماند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی در مورد اهداف جلسه گفت: برنامه جاماندگان اربعین در تمام نقاط کشور برگزار میگردد و امسال نیز همچون سنوات گذشته این برنامه در یادمان شهدای گمنام دریاچه شهرستان مریوان برگزار می شود.

وی بیان کرد: راهپیمایی جاماندگان اربعین و ساماندهی و ارائه خدمات به مردم در این مسیر کار ارزشمند فرهنگی و اجتماعی است و قطعاً در ارتقای سطح فرهنگ عمومی نقش بالایی را ایفا خواهد کرد. این راهپیمایی به عنوان سرمایه اجتماعی محسوب شده و این سرمایه را افزایش می‌دهد.

حجت الاسلام ورهرام تصریح کرد: متن راهپیمایی جاماندگان اربعین به عنوان یک حرکت فرهنگی کاری بسیار ارزشمند است و لازم است انعکاس رسانه‌ای مناسبی برای مردم صورت گیرد، زیرا پیام این راهپیمایی حجاب، عفاف، باورها و ارزش‌های دینی نهاده شده در دل مدرسه عاشورا است که به آن پیوند خورده است.

در پایان جلسه از طرف رئیس اداره تبلیغات اسلامی مریوان از حجت الاسلام غیاثی مدیر اجرائی موکب استان گیلان (معین استان کردستان) مستقر در شهرستان مریوان تجلیل شد.

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.