مراسم سوگواری ایام اربعین حسینی توسط مواکب حاضر در مرز باشماق مریوان با حضور دو هزار زائر
16 شهریور 1402 - 13:33
شناسه : 11971
بازدید 60
3
دراین مراسم ویژه روحانیون، فرماندار و  روسای  شهرستان مریوان و زوار محترم حضور داشتند .
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان، حجت الاسلام پور ذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در این مراسم گفت: امام حسین(ع) بسیار مهربان و بخشنده بود و به گشاده دستی شناخته می شدوی با مسکینان می نشست، دعوت آنان را می پذیرفت و با آنان غذا می خورد و آنان را به خانه خود دعوت می کرد و آنچه در منزل داشت از ایشان دریغ نمی کرد.

وی افزود: امام حسین و یارانش روز دوم محرم به کربلا رسیدند و فردای آن روز سپاهی چهار هزار نفری از مردم کوفه به فرماندهی عمر بن سعد وارد کربلا شد عصر روز تاسوعا سپاه عمر سعد آماده جنگ شد اما  امام حسین آن شب را برای مناجات با خدا مهلت گرفت و  شب عاشورا برای یاران خود سخن گفت و بیعت از آنان برداشت و اجازه رفتن داد؛ ولی آنان بر وفاداری و حمایت از او تأکید کردند.

حجت الاسلام پور ذهبی در ادامه سخنان خود گفت:صبح روز عاشورا جنگ آغاز شد و تا ظهر بسیاری از یاران حسین(ع) به شهادت رسیدند وسپس خویشان امام که اولین آنان، علی اکبر بود، به میدان رفتند و آنان نیز یکی پس از دیگری به شهادت رسیدند. سپس خود حسین بن علی(ع) به میدان رفت و عصرگاه روز دهم محرم به شهادت گرچه امام حسین و یارانش شهید شدند اما فداکاری ایشان همراه با 72 تن از یارانش حماسه ایی آفرید. حماسه ایی کـه جاودان شد و همیشه در دل تاریخ خواهد ماند.

احمدی فرماندار مریوان ضمن تسلیت به مناسبت سوگواری ایام اربعین گفت: پیاده رویی اربعین راه حرمت به ولی خدا و جمع امام زمانی‌ها است.

وی بیان کرد: وظیفه ما این است که احترام رسول اکرم(ص) و فرزندش امام حسین(ع) را در اندازه جهانی داشته باشیم. یکی از این ‌راه‌ها احترام گذاشتن به پیاده‌روی بیست میلیونی اربعین است.

فرماندار مریوان در پایان افزود: امید است روزی برسد که در این‌ مسیر تفکیکی در موکب‌های اربعین بین ملیت‌ها دیده نشود و همه یکدست باشند، امید است روزی برسد همگان در مسیر اربعین فقط زائر و ناصر امام حسین(ع) باشند.

 

 

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.