راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در شهرستان مریوان
16 شهریور 1402 - 13:25
شناسه : 11985
بازدید 65
4
مراسم جاماندگان اربعین حسینی با حضور پرشور مردم و در حدفاصل ورودی یادمان شهدای گمنام دریاچه زریوار تا محل یادمان به فاصله دو کیلومتربرگزار شد.
پ
پ

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان، مراسم پیاده روی دلدادگان و جاماندگان اربعین حسینی در شهرستان مریوان با حضور فرماندار، رئیس اداره تبلیغات اسلامی مریوان و سایر روسای ادارات و فرماندهان نظامی و انتظامی و با حضور پرشور مردم برگزار شد.

در ایم مراسم حجت الاسلام سعید زاده با اشاره به مصائب امام حسین مصیبت عطش امام حسین(ع) ، اعظم مصایب است، زیرا جبرئیل هم وقتی برای حضرت آدم(ع) روضه می خواند، به «مصیبت عطش» اشاره می کند. وقتی پروردگار عالم اراده فرمود که توبه ی آدم عرا     قبول نماید،پرده ازجلوی چشمش برداشته شدودرساق عرش،اسامی خمسه ی آل عبا رادید .

وی گفت: چشم گریان بر امام حسین (ع) از ارزش‌های والایی برخوردار است محبوب‌ترین چشم‌ها در پیشگاه خداست همه چشم‌ها در سخت‌ترین مراحل روز رستاخیز گریانند، مگر چشمی که بر امام حسین (ع) گریه کند، چنین چشمی با صاحبش خندان و به نعمت‌های پرارزش بهشت شادمان و بشارت داده می‌شود

حجت الاسلام سعید زاده  در ادامه گفت:در روز رستاخیز همه دیدگان به حوض کوثر تنها نظاره می‌کنند، اما دیدگانی که از آن برخوردار خواهند گشت و نظاره بهره ورانه خواهند داشت، چشمانی هستند که برای امام حسین (ع) گریسته باشند.

قطرات اشکی که در سوگ امام حسین (ع) جاری می‌گردد، دارای خواص بسیاری است محبوب‌ترین قطرات اشک در پیشگاه خداست.خاموش کننده آتش قهر خداست، به‌گونه‌ای که اگر قطره‌ای از آن در جهنم فرو افتد، آتش آن را خاموش خواهد ساخ.. فرشتگان، قطرات اشک بر امام حسین (ع) را دریافت و در شیشه‌های مخصوصی جمع می‌کنند

این اشک‌ها را به خزانه داران بهشت می‌دهند تا با آب گوارای حیات، در بهشت برین آمیخته سازند و بدین وسیله شیرینی و گوارایی آن هزاران برابر افزایش خواهد یافت هر کار شایسته و هر چیزی پاداش ویژه و معلومی دارد، مگر پاداش نثار اشک بر امام حسین (ع) که بی‌نهایت و غیر قابل سنجش است.

در ادامه حجت الاسلام ورهرام رئیس اداره تبلیغات شهرستان مریوان ضمن تشکر از حضور گرم مردم و مسئولین در ویژه برنامه جاماندگان اربعین و حضور فرماندار، و سایر روسای ادارات و فرماندهان نظامی و انتظامی و مداحان برادران بهرامی ، ابدالی و اجدادی از ویژگیهای این برنامه بود.

گفتنی است و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام ورهرام رئیس اداره تبلیغات اسلامی برگزار گردید.

ودر پایان پخت ۱۵۰۰ پرس غذا با همکاری موکب استان گیلان با همکاری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مریوان  در بین جاماندگان  اربعین توزیع گردید.

 

 

 

 

 

 

 

 

,

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.