پیاده‌روی جاماندگان اربعین در قروه برگزار شد
18 شهریور 1402 - 12:05
شناسه : 12024
بازدید 75
6
همزمان با سراسر کشور بمناسبت اربعین حسینی مردم شهید پرور شهرستان قروه نیز در پیاده‌روی نمادین جاماندگان اربعین حسینی شرکت کردند.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان،حجت الاسلام سیف الله سبزی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه با اعلام این خبر گفت: در حرکت نمادین اقشار مختلف مردم از بازاریان و کسبه گرفته تا روحانیون و نظامیان از مسجد امام علی(ع) تا میدان شهید سلیمانی به عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله حسین پرداختند.

وی افزود: در این مراسم عزاداران حسینی با خواندن مداحی با گویش‌های کردی، فارسی و ترکی بود چرا که مردم اهل تسنن و تشیع شهرستان قروه ارادت خاصی به اهل بیت(ع) دارند و نمونه آن در عزاداری‌های مشترک این دو قوم برای امام حسین(ع) به چشم می‌خورد و وحدت میان مسلمانان را نمایان می‌کند.

وی تصریح کرد: مردم ولایتمدار و شهید پرور قروه موکب‌هایی را در مسیر عزاداران حسینی به صورت نمادین در کنار خیابان‌های قروه برپا کردند و به پذیرایی از عزاداران اربعین حسینی پرداختند.

گفتنی است، عزاداران حسینی در پایان پیاده‌روی نمادین جاماندگان اربعین علاوه بر عزاداری، سینه‌زنی، زنجیرزنی، خواندن نوحه و مدیحه‌سرایی در رثای ابا عبدالله الحسین (ع) و یارانش به صورت دست جمعی زیارت اربعین را قرائت کردند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.