راهپیمایی جاماندگان اربعین در کامیاران برگزار شد
18 شهریور 1402 - 12:03
شناسه : 12034
بازدید 33
2
حجت الاسلام دهقانی: همزمان با روز اربعین حسینی نهمین سال راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در شهرستان کامیاران در یک مراسم باشکوه و در یک مسیر چند کیلومتری برگزار شد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی استان کردستان، حجت الاسلام دهقانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کامیاران با بیان اینکه هر سال جمعی از مردم و عزاداران حسینی توفیق حضور در کربلای معلی و نجف اشرف برای شرکت در راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی را دارند ولی جمع زیادی از زیارت اربعین حسینی جا می مانند.
جاماندگان پیاده روی اربعین حسینی و دلسوختگان عزادار در شهرستان کامیاران از ساعت نه ونیم صبح امروز چهارشنبه از مقابل هیئت رزمندگان اسلام به طرف مسجد امام حسین(ع) حرکت کردند.
عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در کامیاران برای نمایش اوج شور و دلدادگی برای شهدای کربلا و اسرای دشت نینوا، همنوا با عزاداران در کربلای معلی همراه با اشک حسرت از جاماندگی این همایش میلیونی، عزاداری کردند.
همایش پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی نمادی از عاشقی و دلدادگی است و در کامیاران هزار نفر از عزاداران با در دست داشتن بیرق های سیاه و تشکیل دسته های عزاداری در خیابان های این شهر به سمت مسجدامام حسین(ع)حرکت کردند
حجت الاسلام دهقانی افزود: موکب‌‌های مختلف مردمی در مسیر پیاده‌روی برپا شده بود که پذیرای عزاداران و شرکت‌کنندگان در این برنامه هستند تا تداعی‌کننده موکب‌های مسیر نجف تا کربلا باشند و این شرایط شور و شعور حسینی را در این مراسم دو چندان کرده است.
شرکت‌کنندگان در این پیاده‌روی، در پایان و در مسجد امام حسین(ع)زیارت عاشورا و دعای اربعین را قرائت کردند و حضور جوانان و نوجوانان سیاه‌پوش به مراسم پیاده‌روی جلوه خاصی داده بود.
ودر پایان با سفره کریمانه اهل بیت از شرکت کنندگان در این راهپیمایی توزیع پذیرایی به عمل آمد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.