مدرسه و معلمان در تربیت دینی دانش آموزان نقش مهمی دارند
03 مهر 1402 - 18:51
شناسه : 12257
بازدید 30
1
حجت الاسلام ورهرام رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مریوان درپیامی فرا رسیدن سال تحصیلی جدیدرا به دانش آموزان تبریک گفت.
پ
پ

 

 به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان،  حجت الاسلام ورهرام رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مریوان ضمن تبریک سال تحصیلی جدید به دانش آموزان گفت: یکی از اهداف اصلی و مهم آموزش و پرورش ما، تربیت دینی افراد برای مقابله با مسائل زندگی و جامعه است و مدرسه کانونی است که می تواند نقش مهمی در شکل گیری اعتقادات و بینش مذهبی دانش آموزان داشته باشد و از جمله افرادی که در مدرسه بر گرایش دینی و تربیت دینی دانش آموزان تأثیر مستقیم دارند، مربیان و معلمان هستند که همواره از آنان به عنوان الگو یاد می شود. نهاد آموزش و پرورش بنا به رسالتی که دارد عهده دار تعلیم و تربیت فرزندان جامعه است و در جامعه ما که یک جامعه اسلامی است، انتقال و تعمیق ارزش های دینی و انسانی به نسل فردا از بدیهی ترین انتظاراتی است که می توان از نهاد آموزش و پرورش داشت. از معمول ترین شیوه های آموزش و پرورش تربیت دینی از زبان معلمان و مربیان است؛ زیرا کودک با معلم یا مربی، بهتر و راحت تر ارتباط برقرار می کند و تأثیر نقش این افراد، در روحیه و ذهن بشر غیر قابل انکار است.

حجت الاسلام ورهرام افزود:  پیامبر مکرم اسلام (ص) می‌فرماید «إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ» که یعنی من برای به کمال رساندن مکارم اخلاق مبعوث شده‌ام. بنابراین مدارس ما نیز باید اخلاق و دانایی را در رأس فعالیت‌های خود قرار داده و بر تربیت دانش‌آموزان براساس آموزه‌های دینی اهتمام ورزند.

وی ادامه داد: مدرسه کانون همه فضیلت ها، محور رشد و بالندگی و زمینه ساز تربیت و تعالی نسل کودک و نوجوان تراز انقلاب است و ماه دل انگیز مهر یادآور خاطرات خوش، همدلی ها، دوستی ها و سختکوشی معلمان و دانش آموزان در مسیر تعلیم و تربیت است و این مهم ، به ویژه در سالی که شعار محوری آن « مدرسه قوی، ایران قوی » است، بیش از هر زمانی اهمیت می یابد .

وی در پایان افزود:آغاز این سال تحصیلی که همزمان با ماه ربیع الاول و سرآغاز امامت حضرت قائم (عج) نیز شده، فرصت مغتنمی است تا مراتب سپاس و قدرشناسی خود را از تمام تلاشهای فرهنگیان و معلمان سخت کوش که با همت و تلاش خود در راستای تربیت نیروی انسانی خلاق، مومن و پایبند به ارزش های دینی و اخلاقی انقلاب اسلامی گام های موثری بر می دارند، اعلام دارم.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.