آغاز جشن عاطفه ها درمدرسه سیمای فرهنگ  شهرستان مریوان
06 مهر 1402 - 9:02
شناسه : 12377
بازدید 35
5
مراسم آغاز جشن عاطفه ها درمدرسه سیمای فرهنگ  شهرستان مریوان با حضورحجت الاسلام ورهرام رئیس اداره تبلیغات اسلامی ومسئولین این شهرستان برگزار گردید.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان، حجت الاسلام ورهرام سخنران این مراسم  گفت: احسان در راه خدا، تجارتی است سرشار از سود و منفعت. بهای این معامله،آرامش روح و روان و ایمنی از هول و هراس قیامت، دست یابی به رضوان الهی و پاداش های بزرگی است که در دنیا و آخرت نصیب آدمی می گردد. خریدار این کالای پر بها، گنجینه دار آسمان و زمین و بی نهایتِ عشق است. بی شک، کسی که با داشته های ناچیزش به این تجارت پرسود وارد می شود، خیر و سعادت دنیا و آخرت را ره توشه خود می سازد.

وی افزود: جشن عاطفه ها برای همه ما روز خاصی است که در آن به افراد فقیر و نیازمند بدون هیچ انتظاری کمک می کنیم به عبارت دیگر، به منزله خدمت فداکارانه به نوع بشر نیز نامیده شود.

حجت الاسلام ورهرام گفت: در دین ما به انفاق و نیکوکاری تاکید زیادی شده است. انفاق یعنی کمک به افرادی که نیازمند یا در رنج هستند. همچنین به عنوان یک عمل مهربانی، عشق و حسن نیت نسبت به دیگران توصیف می شود. جشن عاطفه ها نیز نوعی نماد نیکوکاری است که می تواند به صورت دادن پول، لباس یا غذا به فقرا و یا تأمین سرپناه و آموزش به آنها یا به صورت کار در یک سازمان خیریه باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مریوان در ادامه سخنان خود افزود: هر سال جشن نیکوکاری عملی شریف است و همه ما باید تا حد امکان در انجام آن تلاش کنیم. زیرا صدقه دادن این دنیا را به مکانی بهتر تبدیل می کند و یکی از بزرگترین فضیلت های انسانیت است.

ورهرام بر اخلاق نیکو،که عبارت است از خوش رویی خوش رفتاری حسن معاشرت و برخورد پسندیده با دیگران که دین مقدس اسلام همواره پیروان خود را به نرم خویی وملایمت در رفتار با دیگران دعوت می‌کند و آنان را از درشتی و تند خویی باز می‌داردتاکید کرد.

وی در پایان گفت: خیریه بخش مهمی از دنیای امروز ماست. ما به وسیله انفاق افرادی که در موقعیت بدی قرار دارند را کمک می کنیم. درحقیقت، انفاق تفاوت بزرگی در زندگی دیگران ایجاد می کند.

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.