برگزاری جلسه هم اندیشی علمای اهل سنت و تشیع در مریوان
10 مهر 1402 - 14:35
شناسه : 12575
بازدید 101
10
این جلسه با حضورحجت الاسلام ورهرام رئیس اداره تبلیغات اسلامی و با سخنرانی ماموستا صلاح قادری امام جمعه شهرک هجرت مریوان برگزار گردید.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان، در این جلسه علما و اندیشمندان شیعه و اهل سنت برضرورت نفی تفرقه و تمرکز بر اشتراکات و لزوم همگرایی در میان فرقه های مختلف مذهبی تاکید کردند؛مامستا صلاح قادری امام جمعه شهرک هجرت مریوان  به عنوان سخنران جلسه ضمن تبریک هفته وحدت  وبا اشاره  به بروز برخی اختلاف نظرها دراستان های تلفیقی گفت، نباید اجازه داد تا برخی اختلاف‌نظرها، اختلاف اجتهادها، اختلاف سلیقه‌ها و گاه کینه‌های شخصی و غرض‌ورزی‌ها بر مشی و رفتار عقلانی و دینی غلبه کند چون تفرقه افکنی و تعمیق شکاف میان مسلمانان در نهایت به سود دشمن است.
ماموستا قادری گفت:  باید تعارف ها را کنار بزنیم و با صراحت وبی پرده به آنچه دغدغه اصلی دین است و چالش هایی که فرا روی مساله وحدت و همدلی میان فرقه های مختلف مذهبی و به ویژه اهل سنت و تشیع است تاکید ورزیم.
وی با بیان اینکه باید قدردان و سپاس دان این اخوت و همدلی و وحدت در کنار امنیت حاکم بر جامعه و زیر سایه حاکمیت دین و قرآن بود، گفت: گاه برخی ناسپاسی ها و بی تقوایی ها سبب بروز چالش ها و بحران ها می شود.
وی تصریح کرد: اگر علمای دینی و نمایندگان مذاهب کارشان را به نحو شایسته و با اشراف و اخلاص انجام دهند و به مسایل حاشیه ای و اختلاف ها دامن نزنند کمترین مشکل و تنشی در بین امت و مردم هم به وجود نخواهد آمد.
او گفت: باید نمایندگان همه فرق و مذاهب اسلامی مراقب سخن و تحلیل و تفسیرهای دینی خود باشند و امت اسلامی را در نظر بگیرند و مصالح مردم را بر منافع و مصالح فرقه ای و مذهبی خود ترجیح دهند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.