نشست مدیران کانون‌های فرهنگی تبلیغی مریوان برگزار شد
19 مهر 1402 - 14:48
شناسه : 12706
بازدید 55
3
فعالیت های فرهنگی مجموعه اقداماتی است مبتنی بر هنجارها و ارزش های یک جامعه که در قالب عناصری همچون ملیت، قومیت، زبان، دین و مذهب، نژاد، جنسیت، آداب و رسوم، مفاهیم و تعابیر رایج نمود یافته و هدف آن شناساندن هویت، تاریخ و میراث اجتماعی است که از نسل های گذشته تا به امروز تداوم داشته و در حال حاضر متناسب با مقتضای زمان و مکان تبدیل به یک ارزش یا باور اجتماعی شده است.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان،این جلسه با حضور حجت الاسلام ورهرام رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مریوان وکارشناس امور فرهنگی این اداره خانم ارجمندی  وبا حضور مربیان فرهنگی وتبلیغی سطح شهرستان برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام ورهرام گفت: هدف از ایجاد کانون های فرهنگی،  فعالیت های آموزشی: آماده سازي بستر مناسب در زمينه اجراي برنامه هاي آموزشي مانند: آموزش قرآن كريم، احکام، اخلاق و ساير مهارتهاي فرهنگي ديني. فعالیت‌های تبلیغی: تهيه، تدوين و ايجاد زمينه انتشار و توزيع کتب، سی دی، نشریات و جزوات مذهبی، در حوزه فرهنگ ديني و …  به منظور فعال کردن اقشار تاثيرگذار با برپايي جلسات، گردهمايي ها، همایش ها، نمایشگاه ها ، تهیه بنر، پوستر، ايجاد سامانه پيامك، بلوتوث، وب سايت و راه اندازي و توسعه فضاي مطالعاتي برگزاری و برپايي مراسم ديني، مذهبي، ملی و انقلابي.تشكيل گروههاي مذهبی، هنري، اردویی و … جهت بالا بردن سطح فرهنگی مذهبی منطقه. از اهداف این کانون ها می باشد.

در ادامه خانم ارجمندی کارشناس فرهنگی گفت، فعالیت های فرهنگی مجموعه اقداماتی است مبتنی بر هنجارها و ارزش های یک جامعه که در قالب عناصری همچون ملیت، قومیت، زبان، دین و مذهب، نژاد، جنسیت، آداب و رسوم، مفاهیم و تعابیر رایج نمود یافته و هدف آن شناساندن هویت، تاریخ و میراث اجتماعی است که از نسل های گذشته تا به امروز تداوم داشته و در حال حاضر متناسب با مقتضای زمان و مکان تبدیل به یک ارزش یا باور اجتماعی شده است.

وی کارهای فرهنگی را در یک نگاه اجمالی در قالب فعالیت های قرآنی، ترویج فرهنگ مطالعه، گسترش محافل و مجامع ادبی، فرهنگی و هنری و سازمان های مردم نهاد، برپایی نمایشگاه ها، اجرای تئاتر و نمایشنامه، استفاده از شهر نوشته ها، برپایی جشنواره ها، برپایی مراسم مذهبی و ملی، تاسیس فرهنگ سرا، خانه های هنری ادبی و موزه ها و … نام برد.

وی اظهار داشت: توجه و اهمیت به ارزش ها را در جامعه موجب حفظ روحیه و شور انقلابی مردم، ترویج مفاهیم و معارف اسلامی، یادآوری حماسه ایثار شهدا، جانبازان، آزادگان در دوران مختلف، استفاده کامل از فضاهای فرهنگی و مذهبی همچون مساجد و حسینیه ها برای ایجاد تحرک فرهنگی، تقویت مراکز فرهنگی و هنری و کمک به افزایش تولیدات این مراکز، بهینه سازی و روزآمد کردن روش های سنتی تبلیغ و استفاده از روش های نوین تبلیغی، هماهنگی در تبلیغ در فعالیت های رسانه ای، تشویق و تقویت و تجهیز مراکز اطلاع رسانی و حمایت و هدایت درست این مراکز، کمک به نهادهای مردمی برای فعال شدن روزمره در مسائل فرهنگی و فکری و فعالتر شدن تبلیغات اسلامی در نمادهای محلی فرهنگی و همچنین گسترش کیفی فعالیت های تبلیغات اسلامی عنوان کرد.

خانم سخایی مدیرکانون فاطمه الزهراء(س) در این جلسه گفت: ما با برگزاری مهد قرآنی آموزش آموزه های ومفاهیم قرآنی،آموزش احکام دینی در رده سنی کودکان(وضو،نماز،روزه)،آموزش مسائل زندگی وآداب معاشرت اسلامی،برگزاری مراسمات مناسبتی (22 بهمن،ولادت حضرت زهراء(س)،طاها وطهورات وآموزش شعر وداستان والفباو… به فعالیت خود ادامه می دهیم. ودر پایان هر یک از مدیران به ارائه  فعالیت خود پرداختند.

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.