آغاز شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان
26 مهر 1402 - 13:44
شناسه : 12964
بازدید 50
4
25 گروه در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان شرکت دارند که از این تعداد چهار گروه از کشورهای، ارمنستان، ترکیه، عراق و تونس در این دوره از جشنواره حضور دارند.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان، آغاز شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با برگزاری کارناوال نمایشی از میدان امام شافعی تا پارک شانوی با حضور علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و مهدی رمضانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان و اسماعیل احمدی فرماندار شهرستان مریوان، حجت‌الاسلام ورهرام رئیس اداره تبلیغات اسلامی مریوان و جمع کثیری از مردم و هنرمندان و علاقمندان به هنر نمایش های خیابانی در محل پارک شانو.

215 اثر به دبیرخانه شانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان ارسال شد و توسط هیئت داوران بخش‌های مختلف در مجموع 38 اثر تائید شد که در بازه زمانی برگزاری این جشنواره از 25 تا 29 مهرماه به نمایش در می‌آید.

رضا فیاضی، افشین خدری، امیرحسین شفیعی، محمود رضا رحیمی، بهمن صادق حسنی، بهروز غریب‌پور داوران این دوره از جشنواره هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان جشنواره تئاتر خیابانی مریوان را یکی از مصادیق و مظاهر فرهنگی استان خواند و اظهار کرد: کردستان به عنوان سرزمین فرهنگ و هنر شناخته شده است و یکی از دلایل آن به برگزاری جشنواره های مختلف هنری در طول سال برمی گردد.

مهدی رمضانی با بیان اینکه زبان هنر به ویژه هنرهای نمایشی نافذ و گیرا و همه پسند است، افزود: با استفاده از هنرهای نمایشی می توان بسیاری از مفاهیم و نیازمندی های جامعه را منتقل کرد.

وی ادامه داد: به لطف انقلاب اسلامی رویکرد تئاتر از هنری اعتراضی بی جهت به هنری دارای اصالت و تاثیرگذاری بالا و دارای مظاهر فاخر هنر اسلامی تغییر یافت

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.