افتتاحیه یادواره شهداء مدیریت آموزش وپرورش شهرستان مریوان
10 آبان 1402 - 16:30
شناسه : 13316
بازدید 64
5
یادواره شهدای دانش آموزی شهرستان مریوان با حضور  دکتر احمدی فرماندار مریوان، امام جمعه،رئیس اداره تبلیغات اسلامی، فرمانده سپاه شهرستان،  مدیر آموزش و پرورش شهرستان  و دیگر مسولین ادارات  جمعی از فرماندهان‌ نظامی و انتظامی، خانواده معظم‌ شهدا، فرهنگیان و دانش آموزان در سالن اجتماعات حاج قاسم سلیمانی برگزار گردید.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان، در این مراسم امام جمعه  ضمن گرامی‌ داشت هفته بسیج دانش آموزی و یاد و خاطره ۳۶ هزار شهید دانش آموز به حملات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین و غزه در طی ۲۳ روز گذشته اشاره و اظهار کرد: در این حملات متأسفانه بیش از ۸ هزار نفر از مردم مظلوم فلسطین و غزه کودک و جوان، زن و مرد به شهادت رسیدند که از این تعداد بیش از ۳ هزار نفر آنها کودک هستند.

ماموستا شیرزادی بر حضور گسترده دانش آموزانو قشرهای مختلف مردم در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان ماه تاکید کرد و افزود: بر همه ما واجب است که در این روز اقتدار نظام و حمایت همه جانبه خود را از مسلمانان فلسطین و غزه به نمایش بگذاریم.

وی شهید فهمیده را بهترین الگو برای نوجوانان دانست و افزود: دانش آموزان باید خط و مشی شهداءرا سرلوحه کار زندگی خود قرار دهند و پیام و درس‌های شهدا را در حوزه تحصیل اجرا کنند.

امام جمعه با اشاره به اینکه مهمترین هدف از برگزاری این یادواره را زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا عنوان کرد و افزود: هرچقدر یاد و نام شهدا را زنده نگه داریم باز هم کم است، چون این نوع یادآوری‌ها می‌تواند در الگوسازی  برای نسل جوان تاثیرگذار باشد.
وی افزود: دانش‌آموزان با حضور به موقع خود در مقاطع مختلف نشان داده اند که هرجا و در هرمقطعی که نیاز باشد برای دفاع از وطن پای کار هستند و هرجا هم پای نوجوانان باز شده مقدمه فتوحات شده‌اند.

اگر امروز در امنیت و با آسودگی به سر می‌بریم و به امر تعلیم و تربیت مشغول هستیم به برکت از جان گذشتگی و فداکاری شهدای گرانقدر ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس است.

وی گفت: نهادینه کردن فرهنگ مقاومت و آموزش حماسه‌سازی از درس‌های آموزش و پرورش بود که نسل گذشته با فراگیری آن موفق شد، کشور را برابر هجوم بیگانگان حفظ کنند.

شهیدان ارزشمند ترین افراد در دنیا و آخرت هستند و برگردن مردم و جامعه حق دارند.

وی، با بیان این که جامعه فرهنگی نقش بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده‌ساز ایران اسلامی‌ دارند، عنوان کرد: امروز دشمن به خوبی به نقش مؤثر فرهنگیان در تبیین اسلام، شعائر اسلامی، تفکر بسیجی، حسینی، علوی، فاطمی و مهدوی پی برده است؛ به همین دلیل در توطئه‌های اخیر سراغ جامعه فرهنگیان آمده و برای به انحراف کشاندن و یا تعطیلی فرایند تعلیم و تربیت اسلامی، ایرانی، بر مبنای سند تحول برنامه‌ریزی کرده است.

در پایان مراسم از خانواده های معظم شهداء تجلیل به عمل آمد.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.