دانش‌آموز سقزی برگزیده بخش ملی جشنواره گوهرشاد شد
15 آبان 1402 - 14:11
شناسه : 13463
بازدید 109
5
مسئول ستاد نهضت پیشرفت بانوان کردستان: مسئول ستاد نهضت پیشرفت بانوان کردستان گفت: دانش‌آموز سقزی از کردستان بعنوان برگزیده بخش ملی جشنواره گوهرشاد با موضوع «پوشش اصیل ایرانی اسلامی» معرفی شد.
ارسال توسط :
پ
پ

الهام دهقانی اظهار کرد: از ابتدای اردیبهشت ماه امسال جشنواره گوهرشاد در دو بخش هنری و ایده‌های خلاقانه در حوزه حجاب و عفاف در سطح کشور به اجرا درآمد.

وی افزود: در این جشنواره که با موضوع پوشش اصیل ایرانی اسلامی برگزار شد، فعالان فرهنگی و هنری، ایده پردازان، نواندیشان مسائل اجتماعی، دانشجویان، فرهیختگان، طلاب و دانش‌آموزان شرکت کردند.

مسئول ستاد نهضت پیشرفت بانوان کردستان بیان کرد: فراخوان این جشنواره تا ۱۵ تیرماه استمرار یافت و در این راستا از استان کردستان حدود ۶۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در این راستا مبینا قنبری از شهرستان سقز به عنوان برگزیده بخش ملی این جشنواره معرفی شد.

دهقانی با بیان اینکه این جشنواره در رشته‌های مختلف برگزار شد، اضافه کرد: در راستای این جشنواره ۴۰۰ اثر در بخش کلیپ، ۴ نماهنگ، ۵ انیمیشن و موشن‌گرافی، ۱۸ پادکست، ۱۰ مقاله، ۲۰ یادداشت کوتاه، ۱۰ فیلمنامه و نمایشنامه، سه طرح گرافیکی، ۴۰ عکس، ۳۰ نقاشی، ۲۰ شعر، ۲۰ اثر داستان نویسی و ۲۰ عکس نوشته از استان کردستان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

مسئول ستاد نهضت پیشرفت بانوان کردستان بیان کرد: راهکارهای برون رفت از وضعیت انفعالی در حوزه حجاب و عفاف، تثبیت مفهوم «زیبایی اصیل» به عنوان رویکرد فرهنگی و رسانه‌ای در ارتباط با حجاب ایرانی اسلامی، بیان سلامت و نشاط اجتماعی با مسئله حیا و عفاف در جامعه، راه کارهای عملی برای نهادینه کردن حجاب و حیا در جامعه از جمله محورهای جشنواره بود.

وی ارائه تجربه موفق نهی از منکر لسانی در زمینه حجاب، محدودیت‌های قوانین پوشش در غرب، روایت فرهنگ پوشش اقوام ایرانی و ایجاد انحطاط فرهنگی زن غربی و… را از دیگر محورهای جشنواره برشمرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.