ششمین جلسه شورای آموزش وپرورش درمریوان
27 آبان 1402 - 9:51
شناسه : 13568
بازدید 45
2
ششمین جلسه شورای آموزش وپرورش مریوان باحضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی وبه ریاست دکتر احمدی فرماندار این شهرستان وبادستور کارچشن تکلیف دختران باحضور ۲۰۰۰دختر نوتکلیف درسالن جلسات فرمانداری برگزار گردید.
پ
پ

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان، دراین جلسه دکتر اسماعیل احمدی فرمانداربا اشاره به فلسفه وجودی جشن تکلیف، این رویداد مذهبی را بسیار با اهمیت توصیف کرد و افزود: شهرستان مریوان به عنوان خاستگاه مذهبی شناخته شده مطرح است

درحاشیه این جلسه حجت‌الاسلام ورهرام گفت: درعرصه‌ی دینی یکی از وظایف مهم والدین آموزش احکام شرعیِ مربوط به دوران بلوغ و ازدواج است. گام اول در این مسیر، متوجه کردن فرزندان به سن تکلیف است؛ یعنی می‌باید با روش‌های مؤثر به آنان یادآور شد که اکنون شما به سن بلوغ رسیده‌اید و این دوره، تکالیفی را بر عهده شما می‌گذارد.
مراسم جشن تکلیف، یکی از این روش‌هاست که پاسخ مثبت و مؤثری است به حالات و عواطف درونی نوجوانان. این مراسم بر شخصیت پاک و پر انرژی جوانان، صحّه می‌گذارد و آنان را در قبول مسئولیت‌های دینی و انسانی، مستعد و پرتوان می‌سازد.

وی  گفت: این جشن تکلیف جشنی ماندگار است و در پایان سخنان خود با تاکید بر ماندگاری آثار  برگزاری آیین فاخر جشن عبادت در اذهان دانش آموزان تصریح کرد: با توجه به سابقه درخشان شهرستان در برگزاری آیین‌های دینی و فرهنگی برگزاری این جشن عبادت می‌بایست در تراز کشوری انجام گیرد.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.