برگزاری کارگاه‌ آموزش خانواده مقاوم با موضوع اصلاح الگوی مصرف آب در مریوان
27 آبان 1402 - 9:44
شناسه : 13584
بازدید 46
3
کارگاه‌ آموزش خانواده مقاوم با موضوع اصلاح الگوی مصرف آب باسخنرانی کارشناس اداره امور آب آقای مسعودی وبا حضور کارشناس امور فرهنگی  اداره تبلیغات اسلامی مریوان درحسینیه سیدالشهداءاین شهرستان برگزار شد.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان، در این کارگاه آقای مسعودی استاد این کارگاه آموزشی با اشاره به اصلاح الگوی آب  خاطر نشان کرد برداشت بی رویه از آبهای زیرزمینی برای مصارف بخش های مختلف یکی از معضلات جدی جوامع است که فقدان برنامه ریزی برای آن و بهره وری لازم، آژیر خطر را در این حوزه به صدا در آورده و بی توجهی به آن تهدیدات و خطرات زیادی را در پی خواهد داشت.

امروزه حوزه کشاورزی، بخش عظیمی از منابع آبی را مصرف می کند که متاسفانه میزان کمی از آن به تولید محصول منجر می شود.

استفاده از سیستمهای آبیاری سنتی، مقاومت اغلب کشاورزان در برابر بهره مندی از سیستم های نوین و فناوریهای روز، رعایت نشدن الگوی کشت و کاشت انواع محصولات پرآب‌بر موجب شده است این بخش همچنان جزو پرمصرف ها در منابع آبی باشد.

این موضوع درحالی است که بررسی وضعیت موجودی سدهای استان و منابع آبهای زیرزمینی نشان می دهد غفلت از اقدامات اساسی در این حوزه در آینده‌ای نه چندان دور موجب معضلات جدی و جبران ناپذیری خواهد شد.

وی در پایان با اشاره فرهنگ سازی پایدار, اطلاع رسانی, تشویق و تنبیه مشترکین, بهبود و اصلاح وسایل انتقال آب, استفاده از روشهای آبیاری مناسب, نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه ها, اصلاح نظام قیمت گذاری, اصلاح نظام تخصیص آب بر اساس نیاز کشاورزی و مصرف شرب از جمله راهکارها در این راستا می باشند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.