حمایت از حافظان قرآن باید در رأس اولویت فرهنگی قرار گیرد
17 آبان 1401 - 10:20
شناسه : 1365
بازدید 73
6
سرپرست تبلیغات اسلامی بانه: سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بانه گفت : حمایت از حافظان قرآن کریم در قالب سیاست‌های بلندمدت باید در اولویت برنامه های فرهنگی قرار گیرد.
ارسال توسط : نویسنده : روابط عمومی بانه منبع : خودم
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری نهضت در کردستان؛ حجت‌الاسلام عارف رازیانی سرپرست اداره‌‍ تبلیغات اسلامی بانه در گفتگو با روابط عمومی اظهار داشت : در شهرستان بانه طی بررسی های بعمل آمده بیش از 30 نفر حفاظ توانمند شناسایی شده و اینها نیاز به حمایت و ساماندهی دارند و باید در اولویت برنامه های فرهنگی قرار گیرد.

 

وی باوجه به برگزاری آزمون قبلی اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن کریم در سنندج گفت : 25 نفر از حافظان قرآن کریم این شهرستان در آزمون استانی حضور داشتند و این می طلبد همه دستگاههای متولی از نخبه های قرآنی حمایت کنند.

 

رازیانی حدیثی از پیامبر اکرم(ص) نقل کرد که می فرمایند ؛ درجات بهشت به تعدد آیه‎ های قرآن است، وقتی که صاحب قرآن وارد بهشت شود به وی می‎گویند بخوان و بالا برو، که هر آیه ‎ای را درجه‎ ای است پس برتر از درجة حافظ قرآن درجه‌‎ای نیست.

 

سرپرست اداره تبلبیغات اسلامی بانه مهم‎ترین و عمده ‎ترین اثر حفظ قرآن را درک بهتر آن دانست و گفت: حافظ به سبب تسلط بر همه‎ی آیات، ارتباط آن‎ها را نیک در می‌یابد و در پرتو آن درکی بهتر و درست‎تر از قرآن به دست می‌آورد.

 

وی افزود: قرآن علاوه بر اینکه می‌تواند در تمام زوایای زندگی بشر الهام‌بخش باشد، یک سند و افق چشم‌انداز برای برنامه‌ریزی آینده افراد است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

بیان کرد: یکی از برنامه‌هایی که در مسیر رسیدن به تمدن نوین اسلامی باید بر آن متمرکز شویم، داشتن یک برنامه جامع در حمایت از قرآن‌پژوهان و حافظان قرآن کریم و ترویج فرهنگ قرآنی است، چراکه بدون برنامه نمی‌توان از این کتاب روشنگر در سوق یافتن به سمت تمدن نوین اسلامی بهره جست. مقدمه تدبر در قرآن، انس و مقدمه انس حفظ قرآن کریم است. لذا تمام دستگاه‌ها باید برای حفظ قرآن به ایفای نقش بپردازند.

 

وی ابراز داشت: ان شاء الله طی تدابیرهای اندیشیده شده در شهرستان با همکاری دستگاههای متولی و فرهنگی برای ساماندهی حفاظ قرآن کریم و تشکیل مرکز آموزشی مستقر در شهرستان بانه در اسرع وقت برنامه های خود را اعلام کنند تا بتوانیم به نتیجه قطعی برسیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.