مراسم ولادت با سعادت حضرت زینب(س) در سنندج برگزار شد
28 آبان 1402 - 14:20
شناسه : 13704
بازدید 64
2
مراسم ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار از سوی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج با حضور جمعی از پرستاران، مادران شهداء و جانبازان برگزار شد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان؛ در این مراسم که 28 آبان ماه که سالن اجتماعات سازمان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس برگزار شد حجت‌الاسلام برومند رازیانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اظهار داشت: حضرت زینب اسوه صبر، مقاومت ، ایستادگی و بردباری است  و نامگذاری سالروز ولادت آن حضرت به نام روز پرستار  برای قشری که لازمه کارش صبر و شکیبایی و استقامت است شایسته است.

حجت‌الاسلام رازیانی افزود: شخصیت حضرت زینب(س) از دو وجهه حائز اهمیت است یک وجهه آن استقامت، بردباری و پرستاری از کودکان و فرزندان اسیر شده در واقعه کربلا و پرستاری از امام سجاد و وجهه دوم آن ایستادگی و حفظ و نگهداری از آیین و شریعت محمدی  بود و اگر مقاومت و صبر ام المصائب نبود شاید از دین و آیین چیزی باقی نمی‌ماند.

وی عنوان کرد: ایستادگی و شجاعت حضرت زینب(س) و خطبه‌های علی وار آن حضرت در واقعه کربلا موجب شد پشیمانی دشمنان اسلام و آزاد کردن اسرا شد . 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به روایتگری زندگی حضرت زینب(س) اظهار کرد: امرور نیاز به روایتگری زینب گونه داریم تا بتوانیم از سرزمین و کشور خود به خوبی دفاع کنیم و در این دوره وظیفه ما است این ارزش ها را به نسل های بعدی انتقال دهیم.

وی با اشاره به پرستار و زحمات آنان در تمامی مقاطع و دوران افزود: وقتی از پرستار سخن به میان می آید این روزها ناخودآگاه ذهن ما به غزه مظلوم و جنایت رژیم سفاک اسرائیل می رود که پرستاران و کادر بیمارستان با تمامی توان در راستای خدمت دهی به بیماران انجام میدهند.

حجت‌‎الاسلام رازیانی عنوان کرد: قصه غزه تبدیل به انسانیت شده است و انسانیتی که تمامی مردم را بیدار کرده است .

در ادامه سرهنگ کلوندی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس از حضرت زینب(س) بعنوان قهرمان عاشورا نام برد و اظهار داشت: آن حضرت قهرمان قیام عاشورا و انقلابی بی بدیل در حفظ و انتقال فرهنگ عاشورا بود.

وی افزود: حضرت زینب(س) بزرگترین پرستار فرهنگ عاشورا است و زنان امروز ما در جامعه اسلامی نیازمند اینچنین الگوهایی هستند و چه الگویی بهتر از آن حضرت که جمعی از خصایص انسانی را در خود دارد.

گفتنی است مراسم با اجرای گروه سرود ناشنوایان، دف نوزاری و تجلیل از پرستاران نمونه در زمینه های قرآنی و فرهنگی فعال و مادران و خواهران جانبازان هدایایی به رسم یادبود اهداء شد.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.