برگزاری جشن ولادت حضرت زینب (س) در سنندج
02 آذر 1402 - 13:32
شناسه : 13733
بازدید 50
3
از سوی هیئت رهپویان علوی جشن ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار در مجتمع شهید ورمقانی سنندج برگزار شد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان؛ معصومه ملاولی، مسئول هیئت رهپویان علوی ضمن بیان این خبر اظهار داشت: هیئت رهپویان علوی بیش از 10 سال است که در زمینه مناسبت‌های دینی، ملی و مذهبی فعالیت دارد.

وی افزود: این هیئت در راستای برنامه‌های مناسبتی با حضور بانوان و نوجوانان اقدام به برگزاری مراسمات دینی و مذهبی می نماید .

در این مراسم حجت‌الاسلام رستمی مسئول دفتر نماینده ولی فقیه لشکر 22 بیت المقدس به ایراد سخنانی در باب حضرت زینب(س) پرداخت و اظهار داشت: این بانو نقش عظیمی در پاسداری از آرمان‌های قیام عاشورا داشت و توانست افراد بسیاری را تحت تاثیر قرار دهد و زندگی این حضرت از تولد آغاز شد و با ازدواج، بروز واقعه عاشورا و در نهایت فوت ایشان پایان یافت.

وی افزود: این بانوی بزرگوار و گران‌قدر دارای شجاعت بسیاری بوده و با شهامت خود در برابر اتفاقات رخ داده الگوی بسیاری از بانوان سرزمینمان قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام رستمی عنوان کرد: حضرت زینب(س) مقام بلند مرتبه‌ای را در جهان به خود اختصاص داده و دارای دانایی و استعدادهای بسیاری بوده است.

مسئول عقیدتی دفتر نماینده ولی فقیه لشکر 22 بیت المقدس با اشاره به نامهای حضرت زینب(س) گفت: زینب به معنای درختی خوشبو و نیکو منظر و یا زین‌اب است که زین‌اب به معنی باعث افتخار و سربلندی پدر بود و از القاب حضرت زینب(س) می‌توان به مواردی همانند عقیله بنی هاشم، معصومه صغری، فصیحه، عارفه و فاضله اشاره کرد.

وی افزود: حضرت زینب(س) به آموزش و ترویج دین اهتمام داشت و در دوره خلافت پدرش امیرالمؤمنین علی(ع) در کوفه برای بانوان درس قرآن برگزار می‌کرد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم مولودی خوانی در مدح حضرت زینب (س) برگزار شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.