برگزاری کارگاه آموزشی مهارت های زندگی اسلامی در شهرستان کامیاران
04 آذر 1402 - 13:50
شناسه : 13864
بازدید 49
3
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کامیاران: حجت الاسلام دهقانی از برگزاری کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی، ایرانی با هدف تقویت مسئولیت‌پذیری، برای تشکیل تعالی خانواده خبر داد
ارسال توسط : نویسنده : ملازمانی
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان؛ کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی اسلامی به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کامیاران و همکاری هلا احمر شهرستان برگزار شد.
استاد دوره حجت الاسلام سلطانی اظهار کرد: مهارت‌های زندگی مجموعه‌ای از توانایی‌هاست که قدرت سازگاری و رفتار مثبت و کارآمد را افزایش داده و موجب می‌شود افراد مسئولیت‌های مربوط به نقش اجتماعی خود را بپذیرند و بدون صدمه زدن به خود و دیگران با چالش‌ها و مشکلات زندگی مواجه شده و انتخاب‌ها و رفتارهای سالمی در سرتاسر زندگی داشته باشند. توانایی برقراری ارتباط درست مهارت است و هیچ فردی با این مهارت متولد نمی‌شود؛ بلکه افراد در دوران زندگی به تدریج این مهارت را می‌آموزند.
دکتر سلطانی با یادآوری اینکه افرادی موفق‌تر هستند که بتوانند این مهارت‌ها و کمبودهای خود در این زمینه بهتر بشناسند و در راستای رفع آنها و یادگیری روش‌های بهتر اقدام کنند. افزود: مفهوم ارتباط، اجزای ارتباط روش‌های برقراری ارتباط مؤثر و موانع ارتباط به همراه تکنیک‌های لازم ارتباط، از مباحثی است که باید با جدیت باید مورد ارزیابی و آموزش قرار بگیرد.
وی عنوان کرد: آموزه‌های اسلامی بر آن است تا مهارت‌هایی را به انسان بیاموزد که با آن خود را به کمال برساند و نواقص و عیوب را از خود برطرف کند.
سلطانی یادآور شد: البته برخی از مهارت‌ها در زندگی انسانی بسیار مهم و اساسی است و باید انسان بیشتر به آن‌ها توجه کند و در کسب و تحصیل آن‌ها بکوشد زیرا این مهارت‌ها موجب می‌شود تا زندگی انسان آسان‌تر و بهتر باشد و بهتر بتواند به اهداف و مقاصد خود دست پیدا کند.

این کارگاه با حضور کارشناسان فرهنگی و آموزشی ادارات و عموم مردم در راستای کسب مهارت‌های فردی و اجتماعی، توانمندسازی و پرورش نیروهای کارآمد در مواجه با مشکلات و نارسایی‌های زندگی برای حرکت به سمت توسعه پایدار برگزار شد تا نسبت به فراگیری آموزش‌ها و کسب مهارت‌های تخصصی زندگی اقدام مؤثر انجام شود.

حجت اسلام دهقانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کامیاران گفت: در این کارگاه تلاش شد اراده دینی شرکت کنندگان تقویت شود تا زندگی آنها رنگ و بوی الهی به خود بگیرد و بنیان خانواده مستحکم بماند.

دهقانی افزود: سستی و ریزش استحکام خانواده‌ها می‌تواند ناشی از توجه به فرهنگ وارداتی غربی و اثرات مخرب و تاثیرگذار فضای مجازی باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.