ایام فاطمیه(س) فرصتی برای شناخت ابعاد وجودی بانوی جهان بشریت است
06 آذر 1402 - 22:10
شناسه : 13873
بازدید 53
1
رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج: رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج گفت: ایام فاطمیه فرصتی ارزشمند برای شناخت درست از ابعاد وجودی بزرگ بانوی جهان بشریت است تا در کنار این معرفت آحاد جامعه خود را بیشتر به این شخصیت بزرگ نزدیک کنند.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان؛ جلسه ستاد شئون فرهنگی با حضور مسئولین ادارات شهرستان امروز در سالن کوثر اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان برگزار شد.
حجت‌الاسلام هادی محمد خواه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج اظهار داشت: ابعاد کرامت و شخصیت والای حضرت صدیقه طاهره زهرای مرضیه(س) بسیار وسیع و گسترده است که بدون شک رسیدن به همه ابعاد در خور علم و دانش اندک ما نیست، اما می توان با تامل به برخی از این جوانب گسترده پی برد.
وی افزود: حضرت فاطمه(س) دارای ابعاد کرامتی و شخصیتی فراوانی بودند که از آن جمله می توان به الگوی کامل یک زن مسلمان در حجاب اسلامی و پوشش اسلامی، الگوی صبر و استقامت، شجاعت و قهرمانی، پاکدامنی، حیا و عفت، وارستگی‌ از وابستگی های دنیوی، مظهر طهارت روح، انفاق اموال خود، پارسایی و خدا ترسی، عبادت خاشعانه و خالصانه به درگاه الهی، علم و دانش، تقوای الهی، پاسداری از حریم ولایت در قالب مبارزات سیاسی و اجتماعی و مبلغه دین نبوی و اسلام بالاخص برای بانوان، اشاره کرد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج عنوان کرد: شخصیت و مجاهدت‌های حضرت فاطمه زهرا(س) از زوایای گوناگون، پیام‌ها و درس‌های بی‌‌نظیری برای ما انسان‌ها بالاخص بانوان به‌همراه دارد و شخصیتی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی یک الگو است که ایشان زیباترین، متعالی‌ترین و مقدس‌ترین الگو برای زنان مسلمان بلکه همه زنان جهان بوده و یک الگو و اسوه به تمام معنا برای همه مسلمانان به شمار می‌روند.
وی با اشاره به استفاده از فرهنگ فاطمی در این ایام افزود: یکی از راه‌های مبارزه با تهاجم فرهنگی و در امان ماندن از این تهاجم همه جانبه، داشتن الگوهای مناسب است تا انسان با اقتدا به آن‌ها بتواند به سرمنزل مقصود دست یابد و در مصاف زندگی پیروز میدان شود و بدون شک آشنایی نسل جوان کشور با سیره و زندگی حضرت زهرا (س) زمینه ساز ایجاد آینده روشن برای نسل جوان است.
حجت ‌الاسلام محمد خواه اظهار کرد: نظر به اینکه در تهاجم فرهنگی دشمن کانون خانواده و در رأس آن زن را به عنوان محور اساسی تحکیم بنیان خانواده در تیر رس حملات خود قرار داده است بدون شک تأسی به اسوه و الگوی برتر زنان جهان، حضرت زهرا(س) گامی نوین در این مبارزه است که زن مسلمان در اقصی نقاط جهان می تواند با تکیه بر الگوی عملی فاطمی، به خودباوری و احیای هویت اسلامی دست پیدا کند.
در ادامه حاضرین در جلسه پیرامون الگو گرفتن از زندگی این بانوی بزرگ اسلام و سرلوحه قراردادن وفاداری و فداکاری وی را برای همه مهم خواندند و آمادگی خود را در راستای برگزاری مطلوب برنامه‌های ایام فاطمیه(س) اعلام کردند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.