نشست بصیرتی هیئات مذهبی شهرستان قروه درآستانه ایام فاطمیه(س)
09 آذر 1402 - 11:57
شناسه : 13951
بازدید 53
2
نشست بصیرتی هیأت شاخص، پیرامون برنامه های ایام فاطمیه با حضور اعضای هیئات مذهبی شهرستان قروه در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان، نشست بصیرتی هیئات مذهبی ویژه ایام فاطمیه با حضور حجت الاسلام رازیانی مدیرکل محترم تبلیغات اسلامی استان کردستان،حجت الاسلام رستمی امام جمعه محترم و حجت الاسلام سبزی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه و دیگر اعضای هیئات مذهبی در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام عابدین رستمی امام جمعه شهرستان قروه ضمن خیر مقدم به حاضرین در این نشست درباره اهمیت فاطمیه اظهار داشت: تلاش برای شناساندن ابعاد مختلف شخصیت و سیره زندگی حضرت زهرا (س) باید در خلال برنامه های ایام فاطمیه گنجانده شود.

وی با اشاره به هجمه دشمن در جبهه فرهنگی افزود: آموزش سبک زندگی فاطمی و نهادینه کردن ارزشها وارمانهای فاطمی به عنوان الگو برای بانوان که متاسفانه در چالش بحران هویت گرفتار هستند باید در هیات مذهبی به عنوان یک اصل مهم وارزشی درنظر گرفته شود ،تا بتوان در هویت بخشی به بانوی امروز منشأ اثر باشد.

در ادامه جلسه حجت الاسلام رازیانی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کردستان به نقش هیئات مذهبی در عرصه جهاد تبیین اشاره کرد و اظهار داشت: امروز درگیر جنگ ترکیبی، روانی و شناختی برای تغییر ذائقه‌ها و نظام محاسباتی مردم هستیم و دشمن تلاش دارد با این جنگ اذهان عمومی را به هم بریزد و لذا هیئات مذهبی در مراسمات ایام فاطمیه باید به سمت تبیین حقایق پیش بروند.

وی با بیان‌اینکه هیئات باید کانون جهادتبیین باشند، افزود: هم‌افزایی و برگزاری نشست‌های متعدد با استفاده از اساتید دانشگاه و حوزه و آمادگی برای حضور در جامعه هیئت‌ها و پایگاه‌ها برای پاسخ به شبهات می‌تواند راهگشا باشد و نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی کند.

وی تصریح کرد: عدم برگزاری جشنها و مراسم شاد در ایام حزن و ماتم اهل بیت به جهت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و یا یکی از ائمه طاهرین علیهم السلام به نشانه ابراز محبت و ارادت به اهل بیت پیامبر و به جهت رعایت ادب نسبت به آن انوار منیره می باشد.

گفتنی است؛ در این نشست اعضای هیئات مذهبی به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود در خصوص مراسمات فاطمیه در شهرستان پرداختند و در پایان از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان از امام جمعه شهرستان ، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه و از تعدادی هیئات شاخص شهرستان قروه با تقدیم لوح تقدیر و هدایای تجلیل به عمل آمد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.