گفتمان معجزه مادری در سنندج برگزار شد
21 آذر 1402 - 9:28
شناسه : 14311
بازدید 52
2
گفتمان معجزه مادری با حضور مادران در ناحیه منفصل شهری نایسر از سوی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج برگزار شد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان؛ حجت‌الاسلام هادی محمد خواه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج در این گفتمان با اشاره به زندگی حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: ام ابیها (س) به عنوان برترین زنان جهان سیده النساء العالمین از خلقت آدم تا پایان جهان است که بیان گر درجۀ ایمان ایشان است و در قرآن کریم نیز به مقام و جایگاه ایشان اشاره شده است
حجت‌الاسلام محمد خواه عنوان کرد: آموزه‌های رفتاری و اخلاقی حضرت زهرا(س) در طول زندگی کوتاهی که داشتند، برترین درس‌های رسیدن به سعادت دنیوی و خروی را به انسان می‌آموزد.


در ادامه لادن نصری، کارشناس قضایی دادگستری ضمن اشاره به زندگی پر از فزار و نشیب حضرت فاظمه زهرا(س) گفت: درس‌هایی که حضرت فاطمه(س) در زمینۀ ایمان و اخلاص، ساده زیستی و زهد، ایثار، عدالت، حجاب و عفاف، صداقت، ادب، ولایت مداری و ایفای نقش دختر و همسری نمونه که انسان را در همۀابعاد زندگی از رهنمون هایش همه را سیراب می‌کند.


وی افزود: انسجام و الفت اجتماعی در جامعه اسلامی پیامد معجزه مادری است و در اسلام حضرت زهرا(س) محور خانواده است.
نصری با اشاره به حدیث کساء افزود: آنچه در حدیث کسا مشاهده می‌شود که مادر یعنی حضرت صدیقه کبری(س) محور است بنابراین نکته قابل توجه این است که معجزه مادری حضرت زهرا(س) نقطه تعالی و اوج زنان مسلمان است.


این کارشناس در ادامه عنوان کرد: محیط امن خانواده بهترین جایگاه برای حضور دختران است و امنیت و محبت از سوی والدین از اساسی ترین نیاز اصلی دختران جامعه امروزی است .
نصری اظهار کرد: با توجه به اینکه دشمن هدفش دختران و زنان جامعه و تخریب فرهنگی است باید سعی شود از زندگی پیامبران و اولیاء گرامی در زندگی الگوگیری شود.

وی از پوشش جامعه اسلامی به عنوان ارزش نام برد و افزود: زنان در جامعه اسلامی می‌توانند با پوشش مناسب در جامعه در فعالیتهای فرهنگی، اجتماعی ، فرهنگی، دینی و قرآنی گام های بلندی بردارند.

گفتنی است این گفتمان در با حضور بیش از 150 نفر از مادران دارای دختر نوجوان و جوان در مسجد امام شافعی ناحیه منفصل شهری نایسر برگزار شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.