بازدید از فعالیت های کلاس های  قرآنی در شهرستان مریوان + تصاویر
25 آذر 1402 - 14:01
شناسه : 14500
بازدید 75
8
بازدید حجت‌الاسلام ورهرام رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مریوان ازکلاس قرآن ماموستا آرام تارم واقع در مسجد حضرت اسماعیل (ع) دروستای لنج آباد
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان، در این دیدار حجت‌الاسلام ورهرام ضمن تقدیر و تشکر از “ماموستا طارم” بابت افتتاح این کلاس در این مسجد و اهدا چهل جلد کتاب اعم جزء به دانش آموزان قرآنی و خواستار برگزاری کلاس های حفظ شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مریوان با بیان اینکه حضور مؤثر، فعال و منظم در کلاس تأثیر بسیار زیادی در روند حفظ و ایجاد انگیزه دارد، اما این به این معنا نیست که فرد بدون حضور در کلاس‌ها نخواهد توانست حفظ کند، چون حفظ قرآن امری است که مستقیماً به اراده افراد وابسته است.

حجت الاسلام ورهرام گفت: اراده در ساختار وجود و شخصیت انسان، جایگاه اساسی و مهمی دارد، انسانیت انسان به آن است که دارای اراده قوی باشد و با این اراده قوی از اسارت‌های بیرونی و درونی مثل شهوات و غرایز آزاد شود و بتواند کاری را که درست تشخیص داد، انجام دهد. اراده ضعیف انسان سبب می‌شود بدون هرگونه تعقل و سنجش، تابع غرایز و امیال و اسیر چنگال جاذبه‌های بیرونی شود.

وی افزود: تنها با اراده قوی است که انسان به مدارج عالی و کمالات بلند می‌رسد. ارادة قوی، همه کمبودها و نارسایی‌ها و ضعف‌ها را جبران می‌کند، چه بسا اراده‌های قوی که جسم‌های ناتوان و ضعیف و ناقص را هم به دنبال خود کشانده و به مقصد می‌رساند. روح و نفس الهی آن قدر می‌تواند قوی و متعالی باشد که با اراده خود کارهای خدایی و غیر قابل تصور بکند؛ مانند جا به جا کردن تخت عظیم ملکه سبا توسط یکی از اصحاب حضرت سلیمان از کشوری به کشور دیگر، آن هم در یک چشم به هم زدن1، این اراده‌های قوی همان جلوه‌های خلیفة الله بودن انسان است. همان‌طور که خداوند هرگاه چیزی را اراده کند، به او می‌گوید: «باش» و آن چیز محقق می‌شود، آدمی هم که خلیفه او است می‌تواند اراده الهی خود را آن قدر تقویت کند که به اذن او به هر چیزی بگوید: «کن» فیکون؛ «باش، پس باشد»

درادامه این دیدار “ماموستا طارم”  به ارائه گزارشی ازنحوه برگزاری این کلاس قرآن پرداخت و اعلام کرد این کلاس ۱۰۰نفر دانش آموز قرآنی دارد که در این کلاس برنامه های قرآنی ازجمله رونخوانی، روخوانی و کلاس احکام برگزار میگردد.

در پایان۵۰ جایز به قرآن آموزان برتر را دراین کلاس تقدیم شد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.