روز مادر بهترین فصرت برای ترویج فرهنگ فاطمی است
13 دی 1402 - 8:18
شناسه : 15029
بازدید 50
1
امام جمعه شهرستان مریوان؛ مراسم میلاد کوثر ولادت با سعادت حضرت زهراء(س) و روز زن و مادر با حضور مادران و خانواده شهداء، فرماندار، امام جمعه و رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مریوان در سالن شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان، ماموستا مصطفی شیرزادی امام جمعه شهرستان مریوان در جشن میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) و روز زن و مادر که در سالن شهید حاج قاسم سلیمانی این شهر برگزار شد؛ با تبریک ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) و روز مادر اظهار داشت: بانوان مسلمان ایرانی نیز با الگوگیری از حضرت فاطمه زهرا به عنوان الگوی زنان مسلمان جهان، پای در رکاب جهاد گذاشتند و پا به پای مردان و فرزندان خود در عرصه های مختلف علمی، سیاسی و اجتماعی خوش درخشیدند و توطئه های دشمنان را خنثی و آنها را در دستیابی به هدف شوم خود ناکام گذاشتند.

  
وی افزود: همزمانی ولادت با سعادت حضرت زهرا(س ) با روز زن فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ فاطمی در کشور بوده تا زنان مسلمان با حضور در جشن ها و برنامه های مختلف هرچه بیشتر و بهتر با سیره پاک بانوی دو عالم آشنا شوند و بتوانند سبک زندگی اسلامی را در زندگی خود پیاده کنند.

  
وی گفت: مادر کسی است که امر پرورش فرزندان را در دوران حمل و پس از آن بر عهده دارد و در انجام این وظیفه بدون هیچ چشمداشت مادی و معنوی کوشاست؛ مراقبت ها در دوره ی کودکی، شب زنده داریها و بیداریهای او به خاطر فرزندان بدان نظر نیست که این کودک روزی رشد کند و دست او را بگیرد، او چه بسیار از اوقات که جان خود را صرفاً به خاطر طفل به خطر می اندازد و جز خیر و خوشی او را نمی طلبد؛ بر این اساس می توان گفت مادر فرشته ای آسمانی است که در عالم بشری با جسم عاریتی زندگی سر می کند و دارای تجلی مهر و عطوفت و قدس و صفای ملکوتی است.

  
ماموستا شیرزادی ابراز داشت: جایگاه مادری، بسیار والا است و تمام حیات و رشد بشری را مدیون مادران هستیم.
امام جمعه مریوان همچنین بر ضرورت ادای احترام و تکریم والدین از سوی فرزندان تأکید و به یادآوری اهمیت و جایگاه والای پدر و مادر از منظر قرآن کریم و احادیث، پرداخت.

  
گفتنی است که مراسم با دف زنی گروه نوای قدس و اشعار عارفانه از سوی دختران در سیره زندگی فاطمی و تجلیل از مادران اسوه و بانوان موفق در سطح شهرستان به پایان رسید.

انتهای پیام/

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.