مادر اثر مستقیم در جامعه دارد
13 دی 1402 - 0:31
شناسه : 15064
بازدید 92
9
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان دهگلان: حجت الااسلام موسوی عنوان کرد: حساسيت وظايف مادر و زن در جامعه و خانواده به قدري والا و دقيق است که توجه يا عدم توجه به آن، تأثير آشکار و عميقي بر آينده کودکان و جامعه مي گذارد؛ در حقيقت، مقام مادري مقامی است که اثر مستقیم ومؤثری در جامعه دارد .
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان : حجت الااسلام موسوی رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان دهگلان درمراسم ولادت حضرت زهرا (س) و آیین تکریم مقام مادر و روز زن که در حسینیه رستگاران این شهرستان برگزار شده بود ضمن اشاره به مقام و جایگاه رفیع زن و خصوصاً مادر اظهار داشت : حساسيت وظايف مادر و زن در جامعه و خانواده به قدري والا و دقيق است که توجه يا عدم توجه به آن، تأثير آشکار و عميقي بر آينده کودکان و جامعه مي گذارد؛ در حقيقت، مقام مادري مقامی است که اثر مستقیم ومؤثری در جامعه دارد .
حجت الاسلام موسوی افزود : مادران و زنان جامعه اسوه هاي فداکار، جلوه هاي ایثار و آينه هاي بردباري اند که کودک را از آغاز بودنش در آغوش پر مهر خويش گرفته و در پناه حمايت خود مي پرورانند، لحظه اي از فکر کودک خود غافل نمانده و اندکي بي توجهي به او روا نمي دارند. چه زيباست اگر چنين اسوه هاي صبوري و فداکاري را، در زمان پيري که نيازمند حمايت و هم ياري اند، با مهرباني و رحمت بپذيريم، دست ياري به سويشان بگشاييم، و مقام بلندشان را پاس داريم.
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین افتخاری مهر به عنوان سخنران این برنامه با اشاره به آیات و روایاتی که دلالت به منزلت و مقام مادران و زنان دارند اظهارداشت : خداي متعال در کتاب آسماني اش، قرآن کريم، در چهار مورد احسان و اکرام والدين را بلافاصله بعد از توحيد و عبادت خود ذکر کرده که اين نشان دهنده تأکيد بر وجوب احترام و احسان به والدين و بزرگ داشت مقام آنان است؛ افزون بر اين، در موارد چندي نيز مؤمنان را به دعا در حق والدين و طلب آمرزش براي آنان توصيه کرده است. ما نيز در اين روز بزرگداشت مقام مادر، دست به دعا بر مي داريم و از خداي يگانه براي همه مادران مهربان برکت، رحمت و عزت مي طلبيم.
این برنامه با مداحی مداح اهل بیت حاج مهدی بایندور و اهداء جایزه به اسامی نام مبارک حضرت زهرا سلام الله علیها و القاب ایشان به قید قرعه و تجلیل از مادران دارای ۴فرزند و توزیع شام در بین حاضرین به پایان رسید

   

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.