شجاعت و مقاومت از خصایص ملت ایران اسلامی است
14 دی 1402 - 0:54
شناسه : 15103
بازدید 57
2
فرمانده سپاه شهرستان مریوان: گرامیداشت سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در این شهرستان مریوان برگزار شد.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان؛ سرهنگ لطیفی فرمانده سپاه شهرستان مریوان در گرامیداشت سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که در این شهرستان برگزار شد؛ اظهار داشت: خبر شهادت جمعی از هموطنان عزیزمان در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان که به دست تروریست‌هایی کوردل و وابسته به ایادی استکبار جهانی رقم خورد، موجب تأسف و تألم فراوان شد.

وی تصریح کرد: بار دیگر اشقیای روزگار به سرکردگی شیاطین و استکبار جهانی، جنایت دیگری را رقم زدند و با اقدام شنیع تروریستی، دست خود را به خون زنان و مردان و کودکان بی دفاع و بی گناه این مرز و بوم در گلزار شهدای کرمان آغشته کردند.

لطیفی با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد شهید سردار سلیمانی؛ ابراز داشت: شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده‌ای بود که خود را در اتاق فرماندهی محصور نکرده بود و در میدان‌های جنگ در کنار سربازانش و به سان یک سرباز معمولی لباس می‌پوشید و می‌جنگید، این ویژگی‌ سردار شهید به دوران دفاع‌ مقدس محدود نبود، در دوران مبارزه با داعش در سوریه و عراق و در دوران جنگ اسرائیل علیه لبنان و جنگ ۳۳ روزه هم به سان یک سرباز جنگید و به‌ همین دلیل هم می‌خواست روی سنگ قبرش عنوان «سرباز» و نه سردار را بنویسند.

وی در ادامه سخنان  افزود: سردار شهید سلیمانی دارای شجاعت و روحیه‌ی مقاومت بود؛ زیرا شجاعت و مقاومت جزو خصلتهای ایرانی است، زبونی و عقب‌نشینی و انفعال و مانند اینها ضدّ روحیه‌ی ملّی ما است. آنهایی که ادّعای ملّیّت می کنند و عملاً زبونی از خودشان نشان می دهند، دچار تناقضند و او مظهر شجاعت و مقاومت بود؛ این را همه مشاهده می کردند و می دیدند.

فرمانده سپاه شهرستان مریوان در ادامه افزود: سردار سلیمانی یک انقلابی عملگرا و واقع‌گرا بود، اهل افراط و تفریط نبود، روزی که در دوران حمله آمریکا به افغانستان، منافع کشور را در مبارزه علیه طالبان دید، تردید نکرد و مردانه مبارزه کرد، نقش کلیدی در شکست طالبان و پیروزی جبهه شمال ایفا کرد و از انکار همکاری با آمریکا هم نهراسید. زمانی که منافع کشور را در مقابله با داعش در سوریه و عراق دید، جان‌ بر کف در مقابل تروریست‌ها و آمریکایی‌ها ایستاد و نقش کلیدی در بیرون‌راندن داعش از عراق و سوریه ایفا کرد.

وی در پایان اذعان کرد: شهید سلیمانی مردمی بود و تا آخرین لحظه عمرش مردمی زیست. قلبا عاشق شهادت بود و خداوند متعال هم شهادت را نصیب او کرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.