حضرت فاطمه (س) اسوی تقوا است / رضایت حضرت زهرا (س) معیار رضایت خداوند است
16 دی 1402 - 8:41
شناسه : 15183
بازدید 67
3
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مریوان: گرامیداشت روز زن به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) توسط انجمن حمایت از زندانیان در سالن اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مریوان  برگزار شد.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن ورهرام رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مریوان در مراسم گرامیداشت روز زن که به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) توسط انجمن حمایت از زندانیان و با همکاری اداره تبلیغات اسلامی مریوان برگزار شد؛ به ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) پرداخت و اظهار داشت: زنان و مادران ما باید این اسوی تقوا را به عنوان الگوی خودت قرار دهند، زیرا مقام حضرت صدیقه کبری (س) آن چنان والا است که رضایت و خشم حضرتش معیار رضایت و خشم پیامبر گرامی اسلام و رضایت و خشم کبریایی قرار گرفته است.

  

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مریوان تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «فاطمه پارۀ تن من است، هر کس او را مسرور گرداند مرا مسرور کرده است و هر کس مرا مسرور گرداند خدا را مسرور کرده است و هر کس او را اذیّت کند مرا اذیّت کرده است و هر کس مرا اذیّت کند خدا را اذیت کرده است، و فاطمه، عزیزترین مردم در نزد من است مریم سرور زنان زمانه خویش بود، امّا دخترم فاطمه، سرور همۀ زنان جهان، از آغاز و پایان آن است.

  

حجت‌الاسلام ورهرام در ادامه عنوان کرد: آری، مقام و منزلت زهرای مرضیّه(س)، نه تنها بسی والاتر از مقام آسیه و مریم است که اوج افتخار آنان، توفیق خدمت گزاری آستان حضرت خدیجه کبری(س) به هنگام وضع حمل فاطمه زهرا(س) است.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ابعاد شخصیّت اجتماعی حضرت فاطمه زهرا(س)، انفاق و ایثار ایشان می باشد، داستان بخشیدن غذا و طعام خود در عین نیازمندی به مسکین و یتیم و اسیر در مدت سه شب پی در پی، در سورۀ دهر (انسان) آمده است.

گفتنی است که در پایان این مراسم به چهل نفر از مادران هدایای اهداء شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.