اعتکاف جامعه را به سمت تعالی سوق می دهد
20 دی 1402 - 8:20
شناسه : 15289
بازدید 98
2
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کامیاران: اولین جلسه ستاد برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در محل اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کامیاران تشکیل شد.
ارسال توسط : نویسنده : ملازمانی
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان؛ جلسه ستاد برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در محل اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کامیاران و با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی کامیاران و سایر مسئولین دستگاه ها این شهرستان تشکیل شد.
حجت الاسلام مهدی دهقانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کامیاران در این جلسه مراسم معنوی اعتکاف را یکی از برکات جمهوری اسلامی برشمرد و اضهار داشت:  یکی از بسترهای معنوی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی رونق خاصی گرفته است، مسئله اعتکاف است.

وی یکی از ارکان اعتکاف را روزه گرفتن عنوان کرد و افزود: بوسیله اعتکاف و مراسم های متعددی که در آن بر پا می شود انسان به پروردگار تقرب بیشتری پیدا می کند و زمینه رشد و تعالی انسان فراهم می شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کامیاران ضمن درخواست از این ستاد، در هرچه باشکوهتر برگزار کردن مراسم اعتکاف و شرکت فعال نسل جوان تصریح کرد: با حضور اقشار مختلف مردم بخصوص نسل جوان جامعه به سمت تعالی سوق داده می شود و به معنویت روی می آورد.

حجت الاسلام دهقانی با تبریک میلاد با سعادت امام محمدباقر (ع) و فرا رسیدن ماه پر برکت رجب، عبادت را یکی از راه های نزدیک شدن انسان به خداوند بیان کرد و گفت: در سال گذشته 50 نفر در مراسم اعتکاف شرکت داشتند که پیش بینی می شود در مراسم اعتکاف امسال بالغ بر 80 نفر شرکت نمایند.
در پایان مراسم، کمیته های تبلیغات، فرهنگی، پشتیبانی و تدارکات تشکیل و مقرر شد این مراسم همراه با زیارت آل یاسین، نماز جماعت، دعای توسل، زیارت عاشورا و جشن میلاد مولود کعبه برگزار شود.
سنت حسنه اعتکاف همچون سالهای گذشته در روزهای 13، 14 و 15 رجب در مسجد امام حسین(ع) این شهرستان برگزار و عموم مردم می توانند به هیات امنای مساجد، پایگاه های بسیج در سطح شهر و روستا، و اداره تبلیغات اسلامی مراجعه و ثبت نام نمایند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.