برگزاری دوره آموزشی توانمند سازی ائمه جماعات ادارات و مساجد در سنندج
04 بهمن 1402 - 10:46
شناسه : 15662
بازدید 74
7
دوره آموزشی توانمند سازی ائمه جماعات ادارات و مساجد شهرستان سنندج با حضور ماموستایان و ائمه جماعات این شهرستان برگزار شد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان؛ حجت‌الاسلام هادی محمدخواه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج از برگزاری این دوره توانمندسازی ائمه جماعت مساجد در زمینه شیوه دعوت به نماز خبر داد و افزود: این دوره با همکاری ستاد اقامه نماز استان برگزار می‌شود که استاد مدعو شیوه‌های دعوت به نماز را برای ائمه جماعات مساجد بیان می‌کند.
وی عنوان کرد: نماز عامل مهم ارتقای سلامت رفتاری افراد و جامعه می باشد و ائمه جماعات نقش مهمی در ترویج این فریضه الهی دارند.
در ادامه حجت‌الاسلام علی محمد باقی، مدرس حوزه نماز در این دوره آموزشی با اشاره به اسرار و آداب نماز اظهار داشت: نماز ستون دین است و باید آن را برپا کنیم.
وی افزود: مهمترین روش دعوت به نماز تکریم نماز است و کل آثار نماز ریشه در اسرار نماز دارد.

   
وی با اشاره به مقدمات نماز و تشریح آن برای ماموستاها عنوان کرد: جایگاه والای مسجد و اهمیت حضور در آن و شرکت در جماعات بر اساس آموزه‌های دینی و منابع و مستندات قرآنی و روایی بر کسی پوشیده نیست و باید در این راستا تلاش جدی صورت گیرد.
در ادامه این دوره آموزشی اکبر عظیمی، رئیس ستاد اقامه نماز استان ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این دوره آموزشی گفت: انسان مستمر در هر جایگاه و رتبه علمی که باشد نیازمند است که به روز باشد و یک روحانی در حوزه نماز بیش از بیش نیازمند یادگیری علوم دینی است.
وی اظهار کرد: یکی از راههای رفع مشکلات این است که بتوانیم با نسل جوان ارتباط برقرار کنیم و با زبان خوشان با آنان صحبت کنیم .
عظیمی افزود: مهارت یکی از شاخه ای تشویق جوانان و نوجوانان به مساجد است که روحانیون باید در این راستا فعالیت داشته باشند.
در ادامه حاضرین در دوره آموزشی پیرامون مشکلات خود در مساجد و راههای ترغیب نوجوانان به ایراد سخنانی پرداختند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.