انسان در سایه تعلیم خداوند به کمال نهایی می‌رسد
28 بهمن 1402 - 10:15
شناسه : 16444
بازدید 89
9
مدیر موسسه قرآنی تمدن: مدیر موسسه قرآنی تمدن گفت: انسان در سایه تعلیم خداوند و دریافت و تلقی قرآن به کمال نهایی می‌رسد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان؛ فرنگ عباسی، مدیر موسسه قرآنی تمدن اظهار داشت: قرآن سرچشمه همه ی مواهب و وسیله ی وصول به هر نعمت اعمّ از مادّی و معنوی است و با این که در واقعیّت و نظام خلقت، انسان بر نزول قرآن تقدّم دارد ولی خداوند به خاطر اهمیّت قرآن کریم در این آیات آن را مقدّم داشته است.

وی افزود:  تلاوت قرآن کریم، باعث نورانیّت انسان و ملکوتی شدن او می‌شود و خواندن قرآن از زمان کودکی در این راستا نقش بسزایی دارد.

فرنگ عباسی عنوان کرد: تقویت روخوانی قرآن از اهمیت بالایی برخوردارست و دانش آموزان تأثیر زیادی را از خانواده و معلمان خود می‌گیرند به طوری که تأثیرگذاری این دو نهاد به قدری عمیق است که پایدارتر از آموزه‌های وجودی هر فرد دیگری در ذهن و ناخودآگاه کودک ثبت می‌شود.

مدیر موسسه قرآنی تمدن اظهار کرد: یک روش آموزش روخوانی قرآن این است که فرزند خود را به مطالعه روزانه قرآن عادت دهید.

وی با اشاره به ویژگی رشدی و سنی کودکان افزود: کودکان براساس ویژگی‌های رشدی و سنی خود به‌ویژه در سنین اولیه کودکی قدرت تشخیص قوی ندارند و آنچه را به آن‌ها ارائه می‌شود بدون بررسی کمی، دریافت و ضبط می‌کنند و این ویژگی از یک سو فرصتی برای ارائه برنامه‌های متعادل و مناسب قرآنی است، تا قبل از پُر شدن ذهن و نگرش کودک از آموخته‌ها و آموزش‌های نامناسب، از چنین برنامه‌هایی الهام بگیرند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.