همایش خدمات دیجیتال «دوستدار خانواده» در سنندج برگزار شد
28 بهمن 1402 - 14:24
شناسه : 16453
بازدید 118
8
به همت ستاد نهضت پیشرفت بانوان کردستان؛ همایش خدمات دیجیتال «دوستدار خانواده» به همت ستاد نهضت پیشرفت بانوان استان کردستان در سنندج برگزار شد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان، آرام حیدری پیش از ظهر شنبه در همایش خدمات دیجیتال دوستدار خانواده که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: فضای مجازی امروزه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بزرگان و متخصصان امر در این زمینه بر اهمیت آن تاکید داشته‌اند لذا باید مراقب باشیم که مورد غفلت قرار نگیرد.

وی تأمین زیرساخت‌های لازم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای استفاده عموم مردم از فضای مجازی را یک مسؤولیت خطیر خواند و گفت: در حال حاضر در کل کشور ۱۱۶ میلیون کاربر و مشترک اینترنت پهن باند و ۶ میلیون کاربر در بستر فیبرنوری قرار دارند و ۹۲ درصد روستاهای کشورمان به شبکه ملی اطلاعات دسترسی دارند که این رقم در کردستان ۹۰ درصد است.

حیدری همچنین به برگزاری همایش خدمات دیجیتال پرداخت و اعلام کرد: همایش خدمات دیجیتال دوستدار خانواده به منظور داوری برنامه‌های طراحی شده ویژه کودکان و نوجوانان توسط والدین، از امروز آغاز و تا سی‌ام بهمن ادامه دارد.

وی افزود: این جشنواره در راستای راهنمایی جامعه کودک و نوجوان برای حضوری امن در اینترنت برگزار شده است و براساس آن یک رتبه بندی بر مبنای رأی گیری گسترده مردمی و تخصصی صورت می‌گیرد تا مشخص کند که کودک یا نوجوان برای کدامیک از خدمات پرکاربرد داخلی مهمتر است و کدامیک از این خدمات با ابتکار و خلاقیت بیشتری برای این قشر پیاده‌سازی شده‌اند.

همایش خدمات دیجیتال «دوستدار خانواده» در سنندج برگزار شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان به معیارها و پارامترهای داوری پرداخت و عنوان کرد: این معیارها شامل خدمات نظارت والدینی، تناسب محتوا، خدمات و سن مخاطب، عدم نمایش تبلیغات نامناسب و پیش فرض خاموش بودن ویژگی‌های حریم خصوصی است.

حیدری با بیان اینکه ۴۵۶ اپلیکیشن طراحی شده است، گفت: براساس این اپلیکیشن‌ها فضایی امن برای گروه‌های سنی طراحی شده که از طریق سایت و برنامه بازار قابل دانلود کردن است.

وی اضافه کرد: در این جشنواره قرار است ۲۸ برنامه ویژه کودک و نوجوان مورد داوری والدین قرار گیرد تا بهترین برنامه براساس ارزیابی‌ها مشخص و معرفی شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان بیان کرد: وجود یک میلیون و ۸۲۰ هزار کاربر پهن باند سیار در کردستان وجود دارد و از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون هم ۲۴۸ روستا با اعتبار پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به اینترنت دسترسی پیدا کرده‌اند.

وی تصریح کرد: از نظر پوشش تلفن همراه در مسیرهای جاده‌ای هم از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در پوشش اپراتور همراه اول ۲۳ درصد و ایرانسل هم بیش از ۹۰ درصد در استان افزایش داشته است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.