غبار روبی مساجد سنندج در آستانه فرا رسیدن ماه پر فیض رمضان
20 اسفند 1402 - 22:23
شناسه : 16883
بازدید 63
6
 آیین غبارروبی مساجد شهرستان سنندج با حضور جمعی از مردم و مسئولین شهرستان سنندج در آستانه ماه مبارک رمضان انجام شد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان؛ حجت‌الاسلام هادی محمد خواه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج با اشاره به سفارش قرآن کریم درباره پاکیزگی مساجد افزود: خداوند در آیاتی از قرآن به حضرت ابراهیم (ع) و مومنان سفارش به تطهیر مساجد کرده است و خوشبختانه این امر به عنوان سنتی حسنه هر ساله انجام می شود.


حجت‌الاسلام محمد خواه افزود: آیین معنوی غبارروبی مساجد سنت حسنه‌ای است که همه ساله در آستانه ماه مبارک رمضان انجام می شود و در همین راستا مردم متدین سنندج امسال نیز همچون سال های گذشته این به رسم آیین قدیمی در آستانه ماه مبارک رمضان با عطرافشانی و غباروبی مساجد به استقبال ماه ضیافت الهی رفتند.
وی با اشاره به اهمیت آبادانی مساجد گفت: مسجد خانه ارج مندی است که خداوند به بزرگ داشت آن فرمان داده است؛احترام و بزرگ داشت مسجد، تعظیم شعایر الهی، و تلاش در راه عمران، آبادانی و پاکیزگی آن، نشانه ایمان به خداست.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج نقش مساجد را در رشد و تربیت انسان بسیار با اهمیت دانست و عنوان کرد: مساجد پایگاه های ذکر خدا، محل ترویج آموزه های دینی و معارف قرآن و اهل بیت (ع) و محل پیوند مومنین است.
گفتنی است به صورت نمادین مسجد جامع شهرستان سنندج غبار روبی و عطر افشانی گردید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.