جلسه ستاد شئون فرهنگی در سقز برگزار شد
26 اسفند 1402 - 23:21
شناسه : 16939
بازدید 82
7
جلسه ستاد شئون فرهنگی در سقز با محوریت ماه مبارک رمضان در سالن جلسات فرمانداری ویژه سقز برگزار شد.
ارسال توسط :
پ
پ

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان،ماموستا ابن الخیاط امام جمعه شهرستان سقز در جلسه ستاد شئون که با محوریت ماه مبارک رمضان برگزارشد،اظهارداشت: عظمت و شکوه ماه مبارک رمضان به نزول قرآن کریم در این ماه پر برکت می باشد.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید: «شَهْرُ رَمَضانَ الَّذِی أُنْزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ و..» ماه رمضان که قرآن در آن نازل شده، قرآنی که سراسرش هدایتگر مردم است و دارای دلایلی روشن و آشکار از هدایت می‏باشد و مایه جدایی حق از باطل‏ است.

وی افزود: مسولین باید از حلقه های میانی و ظرفیت مردمی برای هر چه باشکوه برگزار کردن برنامه ها در ماه مبارک رمضان باید استفاده کرد.

در ادامه حجت الاسلام ابراهیم رستمی با تبریک فرارسیدن بهار قرآن، ماه مبارک رمضان و تقارن این ایام فرخنده با بهار طبیعت و عید باستانی نوروز اظهار کرد: ماه رمضان، ماه عبودیت خدا و بهار نزول قرآن است.

وی از اجرای طرح ملی مسطورا (زندگی با آیه ها) در ماه رمضان خبر داد و گفت: این طرح‌، سه ساله است که آغاز آن از ماه مبارک رمضان بوده و در قالب آن ۳۰ آیه از آیات قران بر اساس سنن جزخوانی ماه رمضان و متناسب با گذشت هر روز از ماه مبارک، یک آیه از جزئی از قرآن قرائت خواهد شد.

حجت الاسلام رستمی از حضور کاروان قرآنی به شهرستان سقز خبر داد و بیان داشت:در ایام ماه مبارک رمضان کاروان قرآنی برای اجرای محافل قرآن کریم روز یکشنبه 27 اسفند ساعت 10 صبح در مسجد جامع شهرستان سقز حضور می‌یابند.

وی بیان کرد: در دهه پایانی ماه رمضان نیز سفره‌های افطاری وحدت و مقاومت در شهرستان سقز با حضور مدیرکل ادیان و مذاهب کشور حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سیفایی با محوریت قدس برپا خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.